Vi har fått en vattenläcka i badrummet.:( Den har pågått ett tag utan vi märkt något, så golvet är förstört. Vi river nu upp golvet för att se hur stor skadan är och har påträffat golvspånskivor som har lite mögel på sig. Vi har för avsikt att riva väck allt vattenskadat och mögligt som vi kan se men räcker detta? Behöver vi ta hit en besiktningsman som kan avgöra saken? Är väldigt oense om detta. Tacksam för inlägg.
 
Kontakta försäkringsbolaget innan ni gör något annat. De skickar hem en besiktningsman (kostar gratis) som avgör vad som behöver göras.
 
Kontakta försäkringsbolaget för detta? Hellre en byggfirma som kan avgöra om man behöver riva ytterliggare om ni själva saknar kunskapen.
 
Försäkringsbolaget inte aktuellt, gamla rör får nog inte ut något på försäkringen.
 
kronan67 skrev:
Försäkringsbolaget inte aktuellt, gamla rör får nog inte ut något på försäkringen.
Det beror på vilken försäkring man har.

Försäkringsbolaget kommer att stå för torkfläkt och elen till torkfläkten och även rivningen.
Det är inte gratis att hyra torkfläkt!

Dessutom, har jag för mig att ersättningen för läckande rör är mer generös än för läckande tätskikt.
 
Thomas59
magnu skrev:
Det beror på vilken försäkring man har.

Försäkringsbolaget kommer att stå för torkfläkt och elen till torkfläkten och även rivningen.
Det är inte gratis att hyra torkfläkt!

Dessutom, har jag för mig att ersättningen för läckande rör är mer generös än för läckande tätskikt.
Ja försäkringsbolaget bör kontaktas. Dom står som sagts normalt för "saneringen" inkl tork & el & rivning även om inte skadan i sig ersätts eller bara delvis ersätts.

Bara elposten för torkaggregatet kan bli betydande belopp.
 
Vi hade vattenläcka på nyår och nej, de ersätter inte rör som är mer än 30 år. Men skador som uppkommit på grund av dessa rör ersätter de.

Du ska alltid börja med att kontakta försäkringsbolaget. Det kostar dig inte en spänn, du kan bara tjäna på det.
 
Tack för inläggen. Återkommer om hur det går...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.