Hej!

Läste någon som byggt Lb classic 135 för runt 2,3 miljoner inklusive diverse tillval. Jag är nyfiken på om grund/platta och schaktning ingick i det priset?

Mvh

Micke
 
Jag bygger nyckelfärdigt med lbhus totalpris med grund och tillval blir 2,1 miljoner.Allt beror på om det behövs pålning då kan priset springa iväg.:)
 
Vi funderar också på att bygga classic 135 - någon som vet priset på om man vill ha tegel?

Mvh
G-man
 
Schaktning för grund, själva grunden samt 1500kg kross/m2 bottenplatta ingår. De där 1500kg blir ca 20-30 cm på en normal grund eftersom ytan som behöver fyllas upp är betydligt större än själva bottenplattan. Det normala är nog att du kommer att behöva mer matrial, vilket i så fall kostar 340 kr/ton. Grundpriset på 135:an är ca 1,8 miljoner. Min personliga erfarenhet säger mig att det blir svårt att pressa totalpriset exkl tomt under 2,3 miljoner, men det kan gå om man får en bra tomt där anslutningsavgifter för VA och sånt redan är betalt.

Tror inte man kan få Classic med tegelfasad. Tegel finns inte med i tillvalslistan, men det finns för optimalserien. Antar att det är en av de saker de valt bort för att pressa priserna på Classic serien. Putsad fasad går att få, på 135:an kostar det 184 000 eller 205 000 beroende på om du har sadeltak eller pulpet.
 
sjättenovember skrev:
Jag bygger nyckelfärdigt med lbhus totalpris med grund och tillval blir 2,1 miljoner.Allt beror på om det behövs pålning då kan priset springa iväg.:)
Är det totalpris för hus eller inklusive alla andra avgifter, pantbrev, bygglov, VA-avgifter, och sådant? Är det det senare är jag imponerad. Jag bygger en 121:an och där ligger kostnaden på 2,4 miljoner inkl allt utom tomt, visserligen med tillval för ca 150 000.
 
Priset är exclusive alla avgifter,det är enbart priset till lb-hus.Jag tycker det är svårt att jämföra priser tack vare alla kommuner har olika priser på bygghandlingar etc.Lb-hus har även en heldel kostnader för omlastning ifall dom ej kommer fram med 24 meters långtradare,förstärkning av kranuppställning,radonrör etc.För min egendel ökar det total kostnaden med cirka 100.000 kr.Därutöver markplannering 200.000. :)
 
jag rekomenderar att ni läser leverans deklarationen lite nogare.
vad jag fick fram var att fyll a' 1500 pr,kvm ingick.
det räcker föga till att fylla upp tomten.
 
De brukar ha med tillräckligt för en "normal" grundläggning, dvs. det räcker om tomten inte lutar, man inte behöver schakta djupare än minimischakt.
Då ingår även hårdgöring en bit utanför huset så att de kan ställa sin ställning utan att den sjunker.
Vill man sedan ha hårdgjord uppfart, man måste gräva djupare eller återfylla mer än minimum så tillkommer detta.
 
Vi var inne på en Classic 135 från LB hus. Men då vi ville ha kopplat dubbelgarage vann Trend Valm från Eksjöhus. Det blev något dyrare men det var det värt. Våra grannar har byggt ett Classic135 och vi tycker nu att det ser väldigt avlångt ut när det är byggt med dubbelgarage. Ser ut lite som en fabrik.
 
Vi bygger ett classic 135 och priset från LB-hus blev ca 2 060 000. Då har vi tillval såsom ryggåstak, kamin, vitvaror, köksö mm och ett dubbelgarage.
Utöver det tillkommer extra kostnader för fyll, och kakel/klinker, tapeter/målning mm.
Vi kommer att hamna på knappt 3 miljoner om kalkylen håller och då är det inklusive ALLT finplanering av tomt med gräs, altan, plattläggning osv. Tomten står för 400´ av kostnaden.

Vi fick lägga till en hel del fyll för att få upp huset över vägens nivå, vad det kostar oss vet jag inte än...

Det går att få tegelfasad på huset, finns ett i Nybro, vad det kostar vet jag inte men säljarna i Kalmar borde ha koll på det :)
 
Vansinnigt billigt faktiskt Elmattes....beställer du samma hus idag så skulle jag tro att det blir minst en halv miljon dyrare....
 
Kan man välja råspont i tak på LB-hus budgetserie och vad kostar det isåfall?
 
Tror inte det är några problem att lägga till för råspont, det är ganska fritt med tillvalen på classic-serien nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.