Varför inte våtrumsfärg? Billigt, snyggt och säkert enligt försäkringsbolagens vattenskaderapporter.
 
frhe skrev:
Varför inte våtrumsfärg? Billigt, snyggt och säkert enligt försäkringsbolagens vattenskaderapporter.
Dessutom lätt se skicket på tätskiktet, som ju är själva färgen. Om det uppstår skador är de dessutom lätta att åtgärda, antar jag? I alla fall lättare än om det uppstår täthetsproblem i kakel/klinker, som ju ofta upptäcks när det redan är för sent...
 
Vi skulle ha matta på väggar och golv, men mattan vi var intresserad av hade utgått vid nyår och nu hittar vi ingen som vi tycker om... I ett badrum på sex kvadratmeter skulle jobbet (spackling av väggar och golv två gånger, flytning med fall, montering av matta) och materialet kosta 18.000 kr. Riktigt billigt om ni frågar mig.

Eftersom mattan utgått, kommer vi att måla vårt badrum i stället, med ett våtrumssystem. Både Becker och Alcro har fina miljöer på sin hemsida att titta på. Om det blir billigare eller dyrare än mattan vet jag inte. Ska fortfarande ha matta på golvet i alla fall.
 
Björn_Nilsson skrev:
Ska fortfarande ha matta på golvet i alla fall.
Tyvärr svårt att finna snygga våtrumsmattor för golv. Dålig konkurrens?
 
Henri skrev:
Tyvärr svårt att finna snygga våtrumsmattor för golv. Dålig konkurrens?
Hur ser en snygg våtrumsmatta för golv ut enligt dig?

Vi är överens om att den inte får likna något som den inte är, typ klinkers, båtgolv osv. Vi kommer att välja en ganska mörk grå variant...
 
Skall du behålla huset 10-15 år så satsa på det just du gillar! Skall du sälja välj klinker.
Själv har jag matta i ett av badrummen och en badrumsmatta i teak jätteskön att stå på.
Använd inte starka medel för att rengöra platsmatta det luckrar upp ytan och smutset fastnar direkt.
 
Valde kakel på golvet eftersom jag inte hittade någon snygg och lämplig våtrumsmatta. Dock fanns det en snygg svart matta, men jag ansåg att den tyvärr skulle bli för smutskänslig. Har glömt fabrikatet.
 
Är badrummet klart storfegis?

Vore intressant och veta vad det blev för matrialval i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.