Hejsan gott folk!

Håller på och ska gjuta en platta inuti huset efter att visa tråkiga händelser gjort så att jag fick riva ut torpargrunden.

huset står på murad leca, som syllen sen ligger på. Min tanke är att gjuta upp till överkant leca, för jag vill undvika o gjuta in syllen. O sen lägga 50mm frigolitt och sen golvet på det så att jag kommer upp till den gammla golvhöjden. Givetvis kommer där ligga 200mm isolering i plattan med.

Men vad finns där för risker med att göra så? att lägga cellplast ovanpå plattan med. Och om det nu funkar, bör man limma nån golvgipsskiva på cellplasten då innan man lägger golvet?

Vad tycker o tänker ni?

Mvh
 
Jag vet inte om det finns några risker..
Men jag vet att det är vanligt förekommande i hus med ja, vad heter det nu, varmgrund? Dvs tät torpargrund dit man blåser ventilation, betongbjälklag på det, och sedan cellplast, golvspån, och vad man nu vill på det...

Blir väl ingen hit med golvvärme då, ja inte ingjuten alltså, utan den får du lägga i golvspånet, om du ska ha nån golvvärme...
 
Golvvärme tänkte jag bara ha i badrum och hall då jag bara har en luft/luft pump.

Men där finns kanske någon annan lösning så man slipper gjuta emot syllen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.