Hej, jag är otroligt efter när det gäller digital-tv. Jag har haft ett abonnemang via Canal Digital med en massa kanaler, men det har nu gått ut och jag har valt att låta det vara så.
Sen kom jag på att det är OS! Jajjamän, så nu undrar jag om jag ska kunna se dom här "must carry" kanalerna eller om jag måste ringa till CD? Som det är nu så har jag inte bild i alla fall. Tacksam för tips!
 
Sat eller Kabel?

Är det Sat så tror jag att dom "måste" tillhandahålla ett superbasic alternativ och att man betalr inget eller kanske bara någon admin avgift.

Ring till dom.
 
Ah, sorry, det är parabol. Jaja, jag får väl slå en signal! Tack ska du ha!
 
Det du skall fråga efter hos Canal Digital är ett "depositionskort". Tror det kostar 795 kr i deposition och inga återkommande kostnader.
 
Korrekt alfista, ringde dom just och det var precis så. MEN det skulle ta 2 veckor innan jag kan se tv, så tyvärr är det inte aktuellt, då är hockeyn över. Hur är det om man köper en begagnad boxer? Är det bara att plugga in den eller är det nån liknande lösning där?
 
Du behöver en antenn, eller om du bor nära en sändare så kan du klara dig med en inomhusantenn. CD-mottagaren kan/bör ha dubbla ingångar där en är till marksänd (terrestrial) Vet iofs inte om du har men mina båda har det, en Dilog och en HD-box.

Plugga in där och det är bara att söka kanaler, det är som sagt fria kanaler som visar OS just nu (vet inte exakt vilka övriga än SVT som är fria men det finns några till)

Kjell G
 
Tack Kjell_G! Det löste sig, jag kopplad in kabel från vägguttaget till boxen och gjorde sedan en sökning, då hittade jag kanalerna! Kanon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.