Hej
Ska renovera vardagsrummet och tänkte då byta ut elradiatorerna från 70-talet mot nya. Jag har en för något år sedan installerat en cetral termostat, och dessutom har jag en luftvärmepump som står för huvuddelen av värmetillförseln (förutom denna kalla vinter...). Med andra ord så används inte termostaterna i radiatorerna (de är alla inställda på max), utan anledningen att jag vill byta ut dem är att de är så slitna och fula.
Jag behöver alltså ingen avancerad termostat (egentligen behövs ingen termostat alls!), det behöver inte vara oljefyllt, inga nattsänkningsfunktioner etc. Någon som har något tips var jag ska titta för att hitta billiga elradiatorer som ändå ser ok ut?
 
Jag inbillar mig att termostaten är en så billig del av elementet att det bara är de riktigt billiga som inte har en elektronisk termostat. Både Jula, Rusta och Biltema har element med sitt eget märke på som är billiga. På Clas Ohlson finns det också en del att välja på. Jag föredrar oljefyllda och har använt Myson, Wösab och Gnosjö klimatprodukter med bra resultat. Biltemas var för fula för mig. För din användning låter det som att du kan titta på endast pris och utseende när du väljer.

Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.