Hej.

Både vår och mina föräldrars golvvärme (badrum för båda) har lagt av i vinter. Mest troligen är det el på båda och båda är i badrummen. Vad gissar ni - är det en slump eller kan det varit så att vi snålade för mycket med värmen (vi har varit försiktiga med att ha för hög värme) och att det nu orsakat problemet? Termostaten hos oss lyser iallafall, så den verkar det gå ström genom. Iofs kan den såklart ha gått sönder ändå, men vad tror ni på den fronten - vad är risken för att det är slingorna jämfört med termostaten, med tanke på den bistra vintern? Vi har krypgrund under vårt badrum medan mina föräldrar har sitt badrum i källaren, om det spelar någon roll för sannolikheten.

Vi väntar tacksamt på alla spekulationer!
 
I min värld så skall man kunna ha termostaten på valfri inställning vid valfri utomhustemperatur utan att något går sönder på grund av det. Att något går sönder för att du har för låg inställning verkar mycket otroligt. Motsatsen troligare i så fall. Det kan vara termostaten, temperatursensorn i golvet eller värmeslingan som är trasig. De förra alternativen troligare. Om det är slingan är det tråkigt.

Erik
 
Tack för hjälpen, Erik. Det var mest för att kunna utesluta lite vildare spekulationer jag ville fråga om kylans roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.