Gabbe1 skrev:
Jag har haft 5 olika bilar de senaste 10 åren och ingen av dessa har börjat rosta.
Bilarna har vart av årsmodeller mellan -93 och -05.
Om det nu ändå skulle vara så att de slets hårdare av att parkeras i varmgarage så är det inget som jag märkte något av i vilket fall.
Om du endast har haft bilarna i genomsnitt två år i varmgarage kan det förklara varför du inte har märkt någon rost.
 
Henri skrev:
Om du endast har haft bilarna i genomsnitt två år i varmgarage kan det förklara varför du inte har märkt någon rost.
Nån hade jag i tre år, men du har helt rätt, skulle det ändå vara så att värmen ökar rostangreppen så är det ändå inte mitt problem eftersom bilen ändå inte är min när det bryter ut :D
Men jag betvivlar att det verkligen är så att bilar i varmgarage rostar fortare.
 
jag håller på med ett garage på 75 m2 och jag skall inte direkt ha ett varm garage men likväl isolerat, skall köra med en luft luft på underhållsvärme ca 7-8 grader och en avfuktare kopplad till avloppet. det borgar för cirkulation och torr luft, bilen torkar, golvet torkar ,ej golvvärme men det skall gjutas ner...bara golvvärme är inte bra i ett garage pga kondens på bilen. luftcirkulation är det viktigaste
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.