Hej

Har en murad fläktkåpa i köket på mitt gästhus. Där ser aldrig ut att ha varit något filter utan bara ett kraftigt utsug längst upp (fläkten på vinden). Ska nu måla om all puts och tänkte att jag skulle sätta in ett fettfilter (fläktfilter?) innan dess. MEN, var köper man ett sådant??? Har varit i kontakt med ett antal byggvaruhandlare och vitvaruhandlare, men ingen vet något och ingen har något tips om var man skulle kunna hitta det.

Är det någon där ute som kan hjälpa mig? Jag vet att det finns fler som har murad spis/fläktkåpa....

(sökfunktionen fungerar inte just nu så jag vet inte om det finns några tidigare inlägg i samma ämne...) :blushing:

mvh
 
Hm, du har alltså en takmotor, hur styrs hastigheten på den?

Jag är 99% säker på att jag kan få tag på filter åt dig men sedan måste du bygga en ram till dessa och sätta inne i den murade kåpan. Har dock ingen aning om vad det kostar med lösa filter. Skicka mig ett PM om du vill att jag kollar. (Är inte här varje dag så du kan få vänta på svar om du har otur...)
 
Jag köpte på Bauhaus, de har det som reservdel till sina köksfläktar. Tror de kostade 200 kr st.
 
stiga skrev:
Hm, du har alltså en takmotor, hur styrs hastigheten på den?
AV, eller PÅ :D, ...men den är mycket tyst så det spelar ingen roll.

stiga skrev:
Jag är 99% säker på att jag kan få tag på filter åt dig men sedan måste du bygga en ram till dessa och sätta inne i den murade kåpan. Har dock ingen aning om vad det kostar med lösa filter. Skicka mig ett PM om du vill att jag kollar. (Är inte här varje dag så du kan få vänta på svar om du har otur...)
Skickar ett PM
 
fn76 skrev:
Jag köpte på Bauhaus, de har det som reservdel till sina köksfläktar. Tror de kostade 200 kr st.
Tack för tipset, Byggde du ramen själv sedan? Hur gjorde du?
 
Jag ska beställa en rostfri takkåpa hos en smed, tillverkad efter mina ritningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.