Hej!
Snälla hjälp mig välja rätt skjutdörrar. Jag är inne på att beställa från Skånska byggvaror, Tokyo skjutdörrar. Är det någon som har åsikter om dessa. Det verkar vara billigast på Skånska byggvaror. Jag har läst här på forumet att Elfa har bra skjutdörrar men är de mycket dyrar än Skånska byggvaror. Tokyo dörrar skulle gå på ca 5300 kr och då är det bredd 298 cm. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP MIG!
Mvh Ohändig!
 
C
Finns ingen anledning att köpa i Sverige.Köp från barebilligst.dk. Jag har ett antal från dem,lika bra o billigare än du kan få tag i i Sverige.Jag bor strax söder o Sundsvall
 
Vi har skjutdörrar både från Skånska Byggvaror o Elfa. Tycker skillnaden är marginell med tanke på den stora skillnaden i pris. Skånska har varit smidiga att beställa ifrån, levererat i tid. Inga problem alls. Har både köpt badrumsinredning o skjutdörrar, samt tak till uterum ifrån dem.
 
Hej!
Tack för era svar! Jag beställde från Skånska byggvaror så får det bära eller brista.
 
Hej..
Har precis monterat skjutdörrar från skånska bv. Blev mkt positivt överaskad. Gediget och lättmonterat..

Lycka till!
 
Ni som har monterat skjutdörrar fårn skånska bv, är ni fortfarande nöjda?

Vilken modell monterade ni?

Vi funderar på London utan speglar.

MVH
 
Jag har tänkt att bygga in ett FTX-aggregat med Tokyo skjutdörrarna. Jag frågade om London vs Tokyo och fick följande svar:

"London är vår enklaste modell av skjutdörrsgarderober.
De är ej lika stabila som Tokyo.

London kan man kapa ner mellan 240 & 202cm vart man önskar om man har långt i tak.
Tokyo är stabilare än London samt att Tokyo har justerbara hjul mellan 236 & 240cm om ej golvet är helt rakt.
Tokyo har helt klart massivare luckor än vad London har, därför rekommenderar jag Tokyo.
"

Skånska byggvaror har jag bara bra erfarenheter av, prisvärda produkter och snabba svar vid frågor och problem.
 
Vi köpte skjutdörrar från LUMI. Dyra men 100 gånger lättare att montera och få det bra än de som vi nu köpte från skånskabyggvaror. Lumi har hjul både uppe och nere medans skånskabyggvaror har hjul endast nere. Man betalar för kvalité i detta fall fick vi erfara.

Någon som har monterat skjutdörren "tokyo" från skånskabyggvaror? Jag har problem med att dörrarna tar i takskenan och gör att det går trögt och det blir ett skrapljud.
 
Skjutpartierna är helt OK. Däremot är Skånska Byggvaror värdelösa på att skicka korrekta leveranser. Mitt bygge är hittills försenat med en månad pga av flera felleveranser. Boka inga hantverkare innan du kollat att varenda detalj finns i paketen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.