Har ett problem med gamla fula ektrösklar.
Lägenheten i övrigt är helrenoverad med vita väggar, vita golvsocklar, vita dörrkarmar samt mörka trägolv (valnöt).

Vad tror ni om idéen att måla även trösklarna vita?
Har någon annan gjort det? Finns bilder?
 
Går bra det, har vit målad tröskel till badrummet. Det har dock blivit några märken i den pga att "någon" dunkat in dammsugaren i den.

Målade bara med vanlig beckers latexfärg.
 
v-g skrev:
Går bra det, har vit målad tröskel till badrummet. Det har dock blivit några märken i den pga att "någon" dunkat in dammsugaren i den.

Målade bara med vanlig beckers latexfärg.
Okej, antar att det funkar med vanlig lackfärg också som jag råkar ha hemma?

Har du några bilder på det? Hade varit intressant att se :p
 
Skulle det inte bli snyggare om du slipar av trösklarna och betsar dem mörka så att de liknar golvet istället? Då syns nog eventuella stötmärken mycket mindre också.
 
Har mörka trösklar i resten av huset och tycker detta är snyggt ändock.

Hade inte mycket val heller jag byggde på mina trösklar med 2"x3" i innerkant ;)

Tröskeln till höger, numera liten silikonfog mot klinkret och dörrfoder som döljer tätskiktet.
 
  • IMGP2065.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
pinebar skrev:
Skulle det inte bli snyggare om du slipar av trösklarna och betsar dem mörka så att de liknar golvet istället? Då syns nog eventuella stötmärken mycket mindre också.
Det är ju ett alternativ som jag har funderat på men jag antar att det är svårt att få det att matcha?
Problemet som jag har är att det är en liten glipa på varje sida av respektive tröskel.
Målar jag det vitt så fogar jag den i vitt och målar över med samma färg vilket inte bör vara några problem.

Ska jag betsa så måste tröskeln och fogen få samma färg och det är nog svårt att matcha?
 
v-g skrev:
Har mörka trösklar i resten av huset och tycker detta är snyggt ändock.

Hade inte mycket val heller jag byggde på mina trösklar med 2"x3" i innerkant ;)

Tröskeln till höger, numera liten silikonfog mot klinkret och dörrfoder som döljer tätskiktet.
Det ser ju inte dumt ut tycker jag.
Hade varit intressant att se en tröskel som inte går mot badrummet.
Någon annan kanske har? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.