Trähus är byggd i 1986 år. Luft värme är kopplad till ventilationssystem över spisen och blåser genom i varje rum från taket. Tyvärr, jag kan inte bo i den hus pg, att i den systemet sitter biologisk material som överstiger 10 gånger över norma och som påverkar min hälsan. Det hjälper inte damsugning och fysisk städning genom borste. När köpte jag den huset i 2008 var mögel i köket, som vi hade reparerat. Värme och ventilationsystem över spisen var felkopplad under renovering efter brand hos fd ägare. Avlop var täpt så, att vvs firman var tvungen användabkraftig bil med utustning att suga bort fet och...
Hur ska jag ta bort den biologisk material från min hus som cirkulerar genom värmesystem? Om jag vill byta helt nytt hela system med rör och pumpar, vad skulle det kosta mig?
I Vardagsrum har jag braskammin som nu använder.
För alla goda råd, stort tack till kunning rådgivare.:)
FiaBek
 
C
Om jag inte är felunderrättad så kan sotaren hjälpa dig att rengöra ventilationssystemet. Byt alla filter, se över fläktar osv, så att det inte finns avlagringar. En ventilationsinstallatör kan hjälpa dig att kontrollera så det är rätt flöde på ventilationen överallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.