Har haft besök av en golvspacklare som ska spackla på 22mm golvspån på träbjälklag.

Förslaget från honom är:

Han primar och fäster armeringsnät.
Jag fäster 12mm Uponor slang i nätet.
Han flyter hela golvet ca 25mm så det täcker slingor.
Han kommer tillbaka, primar och flyter fallet (hela badrumsfallet).
Innan det stelnar drar han sen lokalfallet vid golvbrunnarna för hand.

Hela kakan kommer sluta på runt 40mm.
Badrumet är på ca 9kvm och har 2 golvbrunnar.

Verkar det vettigt? Vet att det disskuteras om att det ska göras allt i ett för att få det starkt.
Kan tillägga att det är firma som bara pysslar med att flyta golv.
 
Jag hade ett liknande fall :p
9.5m2, 2 brunnar, spånskiva, nät och 12mm golvvärmeslang.

Jag flöt allt i en enda sväng, jag stängde bara av lokalfallet i duschdelen med skummgummilist i ca 20min såpass att spacklet låg kvar innan jag drog bort listen och gick vidare ut i rummet.
Efter en timme gick jag in och skrapade rent runt brunnarna med en bredpackelspade.
Efter det tillförde jag inte ett enda gram spackel till på det golvet.
Fallen byggde jag med "skoptekniken" som jag läst om här, funkade perfekt.
Jag har 35mm som mest vid ingången och ca 25mm som minst på de ställen där golvvärmen ligger, runt brunnarna är det 12-13mm.

För mig gick det bra, men jag hade kanske är enorm tur oxå med tanke på att det var första gången i mitt liv jag gjorde något liknande.
Jag hade dessutom hjälp med blandningen av de 19 säckar som gick åt.
Jag var riktigt nervös innan, men stolt som en tupp efter när jag kollat hela golvet med långpass.
 
Gabbe1 skrev:
Jag har 35mm som mest vid ingången och ca 25mm som minst på de ställen där golvvärmen ligger, runt brunnarna är det 12-13mm.
Antar att du fick lägga slangen en bit från brunnen då?

Förslaget till mig var att använda 25mm förhöjningsring så att jag kunde lägga slingor i duschen runt brunnen.
 
orpon skrev:
Har haft besök av en golvspacklare som ska spackla på 22mm golvspån på träbjälklag.

Förslaget från honom är:

Han primar och fäster armeringsnät.
Jag fäster 12mm Uponor slang i nätet.
Han flyter hela golvet ca 25mm så det täcker slingor.
Han kommer tillbaka, primar och flyter fallet (hela badrumsfallet).
Innan det stelnar drar han sen lokalfallet vid golvbrunnarna för hand.

Hela kakan kommer sluta på runt 40mm.
Badrumet är på ca 9kvm och har 2 golvbrunnar.

Verkar det vettigt? Vet att det disskuteras om att det ska göras allt i ett för att få det starkt.
Kan tillägga att det är firma som bara pysslar med att flyta golv.
Om det är vettigt beror på omständigheterna men det går utmärkt att göra så om man vill.

Jag hade förmodligen gjort allt i ett svep (eventullet gjort duschzonen för sig beroende på vad osm ska monteras bakefter).

Men har du "kollat upp" företaget och dom enbart sysslar med flytspackling kan du lungt låta dom göra sitt jobb. Om det finns något ekonomiskt, tekniskt eller estetiskt hinder för en 40mm kaka får du påtala detta och be dom komma med ett annat förslag.
 
Ja, jag har endast golvvärme mitt i rummet, under toa, badkar, handfat/skåp och i duschen är det ingen slang.
Jag hade ingen förhöjningsring, körde med Jafo standard monteringsplatta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.