Är det bara jag som tycker att den där Nielsen-undersökningen är irriterande? Den poppar upp ideligen fastän jag redan har svarat på den. Kunde den inte ha haft litet mer intelligens?
 
instämmer...
 
Den är mycket jobbig!
 
Om du surfar bakom en proxy med många användare så verkar Nielsen bli extra aktiv!
 
Redigerat:
Nielsen-undersökningen ska inte dyka upp igen efter det att man besvarat den eller svarat Nej på frågan om man vill delta. Detta ska funka om du inte byter webbläsare stup i ett eller rensat dina cookies. Händer det ändå?
 
Per Eskilsson skrev:
Nielsen-undersökningen ska inte dyka upp igen efter det att man besvarat den eller svarat Nej på frågan om man vill delta. Detta ska funka om du inte byter webbläsare stup i ett eller rensat dina cookies. Händer det ändå?
Ja det händer ändå, om man sitter bakom en proxy som delar ut nya ip-adresser när man ansluter till nätet. Samma webbläsare med bibehållna kakor.
 
Jag inaktiverar den i väntan på att vi fått en lösningsförslag från Nielsen. Hur ofta har enkäten dykt upp - en gång om dan eller flera gånger om dan?
 
Per Eskilsson skrev:
Jag inaktiverar den i väntan på att vi fått en lösningsförslag från Nielsen. Hur ofta har enkäten dykt upp - en gång om dan eller flera gånger om dan?
Så vitt jag minns, 1 gång per dag. Nu byter jag ofta lokaler och får flera nya ip-adresser varje dag (inom samma proxy), så det kan faktiskt vara oftare.
 
Jag får upp den flera gånger om dagen utan att stängt datorn, flyttat på mig eller gjort något annat som kan leda till att jag får ny IP-adress. Har inte tömt cookies heller. Kör Safari under MacOS 10.6.2.
 
Då är jag lyckligt lottad, eftersom jag aldrig har sett den. :D
 
Det kan vara så att du sett samma enkät på någon annan sajt, t ex på sf.se, utan att ha tänkt på det.
 
Den dyker avgjort upp flera gånger om dagen på byggahus.se. Jag sitter inte bakom proxy. Verkligen störande.
 
Immobil skrev:
Då är jag lyckligt lottad, eftersom jag aldrig har sett den. :D
Lyckliga Du......
 
Mikael_L
Vilken undersökning ????
:)
 
Mikael_L skrev:
Vilken undersökning ????
:)
:blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.