Har reklamerat våran 2.5 år gamla frys då Electrolux service inte längre kunde laga den. Har haft problem med att den gått ner i temperatur 2ggr så mat har blivit förstörd samt att ismaskinen har slutat fungera 3ggr. Sista gången service killen var hemma kunde han inte få igång ismaskinen igen och vi bestämde därav att reklamera frysen. Frysen har nu stått hemma avstängd sedan mitten av oktober, jag har ringt och tjatat på Electrolux ett otalt många gånger för att höra vad som händer. Men inga besked, varenda gång så måste de kolla upp mer fakta och återkomma. Vilket normalt sett aldrig blir fallet.

Så jag undrar nu efter några tips hur man kan komma vidare i ärendet, jag har anmält detta till ARN men de har en handlägningstid på 6 månader. Det skulle vara trevligt att få en fungerande frys innan dess.

/chni
 
Kräv att få låna en beg. frys av butiken du handlade frysen hos.
 
Oftast, inte alltid så beror det på att återförsäljaren inte följer upp fallet ordentligt. Ring direkt till electrolux, om inte det fungerar. Prata med servicechefen i stockholm... Som basar över alla electroluxservice.
 
Efter att anmälningen från ARN kom in till Electrolux löste det sig på en vecka, då gick det väldigt snabbt och smidigt.

Innan dess hade jag ringt till både Electrolux service, till huvudkontor m.m. De bara beklagade ärendet och bad att få återkomma, det var bara en gång de ringde tillbaka och sa att service chefen skulle ringa mig. Det hände dock aldrig... Om det är vanligt att bli behandlad såhär av Electrolux så tycker jag det är konstigt att de finns kvar på marknaden.

/chni
 
1 år är garanti tiden 3 år är reklamationstiden enligt konsumentverkets regler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.