Har precis köpt en gammal industrilokal och under x antal år har det bott katter i kontorsdelen.
Parketten är uppriven och det är bara cementgolvet kvar.
Finns det nånting jag kan rengöra cementen med för att få bor ev kvarvarande lukt?
Alt måla cementen med något för att kapsla ev lukt innan jag lägger nytt golv.
Är ca 80kvm och det är en gjuten platta direkt på mark.
 
Jag undrar om det skulle gå syrabehandla först.
I alla fall så vet jag att grannen syrabehandlade foderbordet i ladugården innan han måla det.
Det känns ju som atty syra skulle ha en viss chans att bita på kattpiss också.

Men jag har inga detaljer om vilken syra eller hur utspädd den skall vara.

Vi får se om det är någon annan som tycker till , annars får du nog höra med en färghandel, de borde veta.
 
Vi brukade köra med Klorin för att få bort kattpisslukt förut när vi hade katt som inte var så nogräknad med toagåendet, så att säga. Har i och för sig inte testat på betong men väl på klinkergolv inkl fogar med gott resultat. Jag brukade köra stark lösning och skura flödigt. Gärna upprepa flera gånger och låta det torka emellan. Sen kan man tycka att klorinlukt inte är så behaglig heller men den går bort fort.
 
Min golvkille drog på ett lager primer innan parkett. Det var dock bara fläckvis men har funkat kanon.
 
Jag tycker du skall testa Bio-fresh

När vi flyttade till vårt hur hade föregående ägare hängt sina arbetskläder ifrån svinstallarna i hallen... Vilket resulterade i att inte bara tapeten stank utan även putsen bakom. Vi sprayade ett par omgångar och sedan var doften väck.

Fungerar ypperligt på katt-olyckor men även om man kräkts och vill få bort den odören ifrån möbler i textil mm vilket inte är så avtorkningsbart som hårdare material.

Har alltid en flaska hemma för det är grymt bra - och helt naturligt dessutom! Mikrobakterier som "äter" upp stanken!

Vi köpte det hos OCAB

http://www.alron.se/index.php?page=...ufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
 
Angående syror så kan jag nämna det jag känner till, saltsyra angriper kalk/cement i betongen och det är alldeles utmärkt till att göra rent i avloppsrör som man spillt i vid gjutning eller i betongtombolan om betongen bränt fast.
Så det skulle jag inte rekommendera att använda på plattan.
 
Redigerat:
Dessvärre har jag varit med om samma äckelskap på balkongen i en tidigare lgh jag hade där de tidigare ägarna bar ansvaret över detta kan jag väl tillägga så att man inte blir påhoppad..

Skurade med ren klorin har ja för mig i flera omgångar + att jag slaskade på nån färg för betong efter en tids vädring.

Vart helt luktfritt och fint sedan efter grovgörat...
 
Frågan är ju nu om man ska värma upp fastigheten först eller ska man göra det innan?
Jag ska nog prova biofresh
 
Ättika fungerar annars mot ovälkommen lukt, funkar bra mot kattpiss. Man späder ut lite i vatten, finns inga direkt mått. Sen kan man ju ha en skål med ättika över natten för att dräpa lukten i luften, men om det är i ett stort område så funkar det nog inte. Men direkt på tar det som sitter i materialet ganska bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.