Är det verkligen så att Husqvarnas vitvaror är så dåliga som det är skrivit om här på forumet?
Har beställt både spis, micro, kyl och frys av märket Husqvarna, innan jag läst i detta forum.
Nu känns det som jag borde avbeställa?????
 
Har haft Husqvarna i vårat hus i 6 år nu, tvättmaskin, kyl/frys, fläkt, diskmaskin, spis. Flitigt använda också, ingenting har felat än så länge. Visst det är väl inga lyxgrejor a´la Miele eller Bauknecht men duger gott och väl för normal användning.

Sen finns det säkert de som har problem, men så är det ju med alla märken...

/H
 
Vi köpte nytt när vi flytta in här för 4 år sen, spis, kyl/frys, tvätt och tork. Fungerat felfritt, allt Husqvarna. Bara plus
 
Vi har Husqvarna inbyggnadsugn, induktionshäll och fläkt som fungerat utmärkt sedan 2003, visste inte att det var dåliga grejer :p
 
Har en HQ spis, varmluft och induktion. Den låter inte, fungerar bra och har de funktioner vi behöver och använder utan en massa extra 'lull-lull'. Om vi fick välja idag skulle vi välja likadant.
 
  • Gilla
Azgul
  • Laddar…
Jag har en Husqvarna kyl som fungerar bra men frysen är helt åt helvete. Kompressorn gick sönder i somras och byttes ut, men nu har även kretskortet sett sina sista dagar. Att byta kompressorn gick på ca 3500:- och det kostar minst lika mycket att byta kretskortet :(
Jag köper nytt istället och då undrar man spontant på vad man skall satsa på för märke. Tilläggas skall väl att både kyl och frys är från 2005.
 
hen_rik79 skrev:
Har haft Husqvarna i vårat hus i 6 år nu, tvättmaskin, kyl/frys, fläkt, diskmaskin, spis. Flitigt använda också, ingenting har felat än så länge. Visst det är väl inga lyxgrejor a´la Miele eller Bauknecht men duger gott och väl för normal användning.

Sen finns det säkert de som har problem, men så är det ju med alla märken...

/H
Jag vill bara passa på att varna för Bauknecht WAE8791. När vi haft tvättmaskinen ett halvår slutade centrifugeringen att fungera. Reparatören sa att det berodde på att luckan inte var riktigt stängd. Och tillade att det var ett vanligt problem på den här modellen. Om man smällde igen luckan gick det bra. Efter två år var det dax för reparatör igen denna gång var det motorn som behövde bytas ut. Nästa gång vi såg reparatören var efter 4 år. Felkod F07 visade sig vara ett fel på ett kretskort som fick bytas ut. När det gått 5 år minus 5 dagar (garantin gällde fortfarande) tyckte vi det var dax att träffa reparatören igen. Denna gång var det felkod F06 vilket i klartext betydde felaktig kontakt som behövdes bytas. Suck.
/Mikael
 
P
Förra huset som var 1 av 12 i ett nybygge område där alla hus fick HQ maskiner hade nog alla haft reparatör hemma inom 2 år. Husen stod klara 2003-2004. Vi själva hade fel på disk/kyl/tork men olika grannar hade olika fel. Vår diskmaskin hade detta fel med en dålig lödning som det finns en lång tråd om här på forumet. Vi visste inte om detta så vi fick betala en hel del.... :( Helt otroligt att dom mörkade det så. Reparatören visste exakt vad det var för fel.. Hade det varit en bil så hade dom tagit tillbaka bilarna och fixat det.

Så nu till dagens hus ratade vi allt vad som ingår i Electrolux koncernen då dom skötte detta så himla dåligt.
Kanske grejerna är bättre men jag kommer nog aldrig komma tillbaka till Elx. Visst alla tillverkare har + och -.
 
Hej Nallum,

statistiskt sett är inte Husqvarna värre än någon annan. Det man får tänka på är att E-lux koncernen står för en väldigt stor andel på svenska marknaden. Själv kan jag dra skräckhistorier om de flesta märken. Jag tror du kommer bli nöjd med dina produkter. Har du en svensktillverkad spis från Husqvarna, så har den rent statistiskt sett längre livslängd än sina konkurrenter och jämnare temperatur i ugnen.

(Inga personliga åsikter om märken, då senast jag gjorde det i en tråd blev någon sur)
 
Vi har 5 st husqvarna frysar och 5st husqvarna kylar och dessa är av lyxvarianten. 3st har fullständigt havererat inom ett lopp av 4 år... Jag trodde husqvarna var kvalité. Jag kontaktade husqvarna och de sa att jag hade otur?
Mycket besviken på detta...
 
pahaa skrev:
Vi har 5 st husqvarna frysar och 5st husqvarna kylar och dessa är av lyxvarianten. 3st har fullständigt havererat inom ett lopp av 4 år... Jag trodde husqvarna var kvalité. Jag kontaktade husqvarna och de sa att jag hade otur?
Mycket besviken på detta...
Vem har 10 skåp hemma?
 
cullberg skrev:
Vem har 10 skåp hemma?
Vi är fastighetsägare så det är våra hyresgäster som har skåpen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.