<lite stolt är man..... ville bara visa, ge lite ideer, bla micro/ugn gemensamt d^_^b
däremot side by side kyl q(;^;)p
 
  • 20091002 014.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CIMG2703.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CIMG2704.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20091002 011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Thomas59
Snyggt! Häftig tapet,kul att nån vågar lite. Sitter och fnular lite på en kommande köksrenovering så det rä bra med lite idéer och inspiration.
 
kul att höra, en fototapet, måste ha lite mera liv i ett svart kök, vi tog ut svängarna ganske rejält, har annars mycke vitt men måste testa något udda ibland, kul att kunna erbjuda ideer till alla :)
 
Mycket snyggt och stilrent.
Kul med belysningen vid golvet.
Men bord och stolar gissar jag på att ni skall byta ut, eller ?
 
Riktigt fint, och annorlunda med tapet. Annars blir köken lätt kopior av varandra. Roligt att se, tack!
 
Är det IKea?
 
Gillar köket. Vad är det för handtag du har på skåpen? Håller precis på att kolla på Ballingslöv då det är det som ingår i vårt hus, men utav vad jag kan se på nätet så finns det inget handtag som känns riktigt rätt hos dom.
 
Titanium= ger lite extra mys :) ne ska inte byta ut bordet och stolarna, har 2 små barn så det får stå till dom kan uppföra sig :) sem ska det bytas ut.
Raveper= nej det är från kvick, supernöjda, men har sett att det finns likn. på ikea men inte helt likt.
Byggankan= vet tyvär inte exakt vad dom heter men är köpta på kvick, det va dom vi fastnade för och skönt med lite avbrott i det svarta.
 
Kunde inte se de handtag ni har, men Kvick hade en hel del lite roligare handtag tycker jag. Jag gillar antingen när de är lite större (så som dina t.ex) eller att det inte är några alls. Undrar hur det funkar att använda deras push-openfunktion på Ballingslövluckor. Ballingslöv har visserligen också ett sånt system, men det är elektriskt och säkert svindyrt. Och hur gör man då vid strömavbrott?

Om vi bestämmer oss för ett kök i modernare stil blir det nog handtag från Kvick.
 
ojdå så blir det strömavbrott så får ni ingen mat eller tallrikar att äta på... verkar lite konstigt eller så får ni ha ett extra backup till enbart köket :)
På kvick sitter stängningsanordningarna i en fjäder i fästena i sidorna, funkar väldigt bra och lättstängda, inget dunk heller :)
ska försöka ta en närbild på handtagen så får du se.... dom ser nästan släta ut framifrån men buktar ut från sidan, väldigt stilrena tycker vi.
 
Oj. Ser att jag kanske formulerat mig lite förolämpande. Med roligare menade jag såklart roligare än Ballingslövs, inte roligare än era.
 
det är helt ok, har insett att alla har olika smak och tur är väl det :)
 
Härligt underbart! snyggt! kul att ni väljer bort att ert kök ska se ut som många andras...och kul att se att det inte bara är vi som väljer svart kök...vi ska också ha en fondvägg och istället för kakel, glas. Men jag tror vi är mer vågade i vårt tapetval...lite mer mönster, guld, ljusblå, vinröda inslag och apor på, en söt och en ful ;) du kan kika på den cole & son, contemporary..guldbotten. Finns bara en med apor på ...hoppas ni kommer att trivas i ert fina kök :)
 
Fast vi har nog rätt lika smak... För närvarande har vi svarta skåpsluckor, svart kakel och rostfria vitvaror med en silverfärgad fondtapet och det verkar som att vi i vårt nya hus kommer att ha svart kök med svarta vitvaror. Och det måste jag erkänna att ert kök har inspirerat till. Vi tänkte att vi kan ju inte göra ett nästan likadant kök igen, men efter att sett bilderna på ert kök så kom vi fram till att det kan vi visst :) Vi älskar ju vårt svarta kök som vi har nu, så varför göra alltför annorlunda?
 
Lundgrens=kul att höra :) ska gå in och kolla för skojs skull :)
Byggankan= Jätte kul att höra att man inspirerar någon, vi är jätte nöjda, vänner blev väl lite skräckslagna av vårat svarta kök på pappret men nu i verkligheten, skulle göra ett svart kök igen, dock inte side by side kylen då skulle jag bygga in kyl och frys. Tack och lov så blänker köket och ger ett ljus tillbaka som inte en mattsvart färg ger, vi trivs :) lycka till med erat :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.