Hej !

Har ett litet problem när mitt larm skall ringa mig..
Försöker med en lösning att det skall ringa till en server jag har hemma, det finns en separat tråd om det, så det tar vi inte här. Men innan jag får det att fungera som jag vill så vill jag att larmet skall ringa min mobil när det aktiveras.
Det får jag dock inte att fungera, larmet går, men det ringer inte...

Jag har under sekvens [350] försökt med både 06(Residential dial) och 09 (Private line)
Men larmet verkar inte vilja ringa, när det däremot skall ringa min server med 03 (DTMF CONTACT ID) så ringer det så fint...

Har iof bara testat detta under "gång testen" kan det vara det som gör att larmet inte ringer när man programerat 06 och 09? Eller är det nått annat som man måste knappa in som jag har missat?
 
Redigerat:
Vid larmuppringning mot privattelefon så måste sekvens 320 programmeras.
Lägg in valfria siffror till alla använda sektioner. Även 330 för sabotagelarm.
 
  • 320.jpg
Redigerat:
ok...
så om jag använder sektion 1-8 så skall jag gå in under 320 och där knappa in tex 01 för sektion 1, 02 för sektion 2 osv?
 
mr_look2 skrev:
ok...
så om jag använder sektion 1-8 så skall jag gå in under 320 och där knappa in tex 01 för sektion 1, 02 för sektion 2 osv?
Ja eller 01,01,01,01på alla i sekvens 320 och 02,02,02,02 på alla i sekvens 330
 
ahhh
Så då kan man göra som så att alla ir-deckare och magnetkontakter rapporterar koden 01 som inbrott. Barndvarnare 02 och sabbotage 03 ? bara att sätta den specifika koden på den sektionen som prylen är inkopplad till?

Då kanske jag egentligen inte behöver bråka med mitt contact ID meck, eftersom vilken enhet som egentligen larmat inte är så intressant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.