Hej på er !

Har lite problem att få min trådlösa brandvarnare att fungera.

Jag har ett 1832 system och har valt att sätta brandvarnaren i zone 17

Men jag får helatiden zone fault på zone 17 och jag kan inte förstå vad det beror på.

jag har gjort på följande sätt:

*8 installercode [804] [17] --ESN-- ##
*8 installercode [002] [88] ##

Kollade även under sektion 117 så att option 8 var aktiverat, det var den inte så jag slog igång den, men det gör ingen skillnad.
På zone 18 så har jag en trådlös magnetkontakt, men där var inte option 8 aktiverat, ändå så fungerar den.
Provade att sätta zone 17 och 18 ekakt likadant, men jag får iallafall fel på zone 17
 
Ingen som har nån idé på vad jag gör för fel?
Har även testat med en annan brandvarnare nu, men samma fel.

Spelar det nån roll opm brandvarnaren sitter i sitt fäste eller inte när man göra detta?
Det tar ungefär ett dygn innan felen indikeras, så jag antar att panelen av nån anledning inte kommunicerar korrekt med med givaren, finns det några inställningar eller liknande man kan ändra som skulle kunna fixa till detta ?
 
zone fault beror på att branddäckaren inte skickat sin närvarosignal inom programmerad tid till radiomottagaren av någon anledning, är branddäckaren monterad i sin sockel under tiden du får zone fault?

annars kan de ju helt enkelt vara så att branddäckaren helt enkelt sitter för långt ifrån radiomottagaren så signalen ej når fram, har du provat generera larm på branddäckaren där den sitter monterad? gjort räckviddstest (sek 904) ?
 
Felet borde inte vara att den sitter för långt bort, sitter kanske 2m från panelen.
Har även en trådlös magnetkontakt som fungerar klockrent.

Branvarnaren sitter i sockeln när jag får felet.

Om jag gör ett räckvids test, så låter det ju lite om brandvarnarnaren, samtidigt som det röda hänglåset blinkar, i takt med ljuden från brandvarnaren, sedan händer det inget mer...
 
oki, gör du ett räckviddstest så ska du få upp i panelen mottagning bra eller dålig, jag har själv märkt med trådlösa enheter som suttit för nära (??!) mottagaren har haft problem, typ då magneter osv, prova flytta den? ta sockeln o branddäckaren o lägg nånstans längre ifrån o se om problemet kvarstår, ännu ett skäl att inte välja trådlöst svårt o felsöka :D
 
Har varit lite dålig aktivitet på mig den senaste tiden, ber om ursäkt för det.. :p
Anledning till att jag valde en trådlös brandvarnare där har den sitter i hallen, precis mellan två sovrum och det var snyggt att slippa ha en kabel där...

Skall testa att ha den länge ifrån...
Om det skulle fungera när den är längre bort, finns det nånting man kan göra för att få den att fungera där den sitter nu? Jag vill verkligen ha den placerad där...
 
inte mig veterligen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.