Hej alla glada på forumet!

Ska bygga v.40. Sitter för fullt och kollar vad för slags inredning jag ska ha i hallen. Det är ju jätte svårt. Det finns så mycket att välja på. Mycket som är dyrt dessutom. Kan någon vänlig själ lägga in någon bild på eran hall så att jag kan få lite tips och inspiration. Då skulle jag bli jätteglad!!!

Mvh Lena.
 
Ett tips är att lägga klinker eller liknande tråligt golv i hallen. När man kommer in med smutsiga skor så är detta väldigt bra att ha.
 
Vad för slags hall är det, dvs vad används den till? Ska den rymma garderober för sängkläder, städskåp, ytterkläder, skor, leksaker, spegel? Finns det en trappa där? Har ni barn, husdjur? För min del är förvaring det absolut viktigaste i huset, jag avskyr när det ligger framme massa saker, och ska du ha förvaring i hallen är det viktigt att tänka på om hallen är liten eller stor, vad som får plats där eller vad som bör vara någon annanstans.
Vi har en grovingång och använder sällan hallen som ingång. I hallen har vi 1 stor spegel, en plats för gäster att hänga ytterkläder och ställa skor, 3 garderober, ett gammalt sidobord med ett akvarium på, en gunghäst. Jag har gjort som mina föräldrar, dvs fyllt de tre garderoberna i hallen med ytterkläder som man sällan använder (de vi använder har vi i grovköket), och med sängkläder. Städskåpet är i köket.
 
Herre gud ja, pillan 71, det är mycket man ska tänka på. Vi kommer oxå att ha en grovingång men ändå använda huvudingången som mest (tror jag). Jag vill ha en snygg och välkomnande hall, behöver inte ha garderober. Vill ha sittplats, upphängning för kläder (2 egna barn+deras kompisars kläder),stor spegel, mysig belysning. Nåja det är ju ett tag kvar innan hallen ska inredas, hinner väl hitta på något.

Kom gärna med mera förslag!

Mvh Lena
 
Håller själv på med hallprojektet och ett bra tips på sittplats som jag själv fick var att bygga av IKEAs fläktskåp till kök. Typ 2 st a 60 cm med två dörrar i tex Ståt där man kan förvara skor eller dyligt. På skåpen läggarn man en bänkskiva och syr en dyna att lägga på. Det blir som en liten bänk/Soffa som passar bra i hallen!

Jag tänkte inreda hallen praktiskt men sparsamt eftersom vi har ett "garderobsrum" (heter visst dressingroom nu för tiden) där vi förvarar barnens skor och kläder. Det som behövs i hallen är egentligen en varsin plats till ytterkläderna och för gästerna. Vi kommer inte att ha garderober i hallen. Det blir nog två hatthyllor och en skohylla, en helkroppsspegel och en hängare till barnen med varsin krok.
 
Vår hall består endast av väggar och klinker.... inga prylar eller kläder ska ligga framme! Vi har en rejäl klädkammare i anslutning till hallen där allt "tråkigt" förvaras. Hallen anser jag ska vara trevlig att komma in i - inte bestå av alltför mkt garderober och kläder.
 
elof skrev:
Ett tips är att lägga klinker eller liknande tråligt golv i hallen. När man kommer in med smutsiga skor så är detta väldigt bra att ha.
Något som jag numera lägger varje gång jag byter hall är ett tåligt trallgolv precis innanför ytterdörren.

Det blir som en automatisk avgränsning mot resten av hallen, så skor och grus stannar på / under trallen.

Och man behöver bara lyfta trallen och tvätta golvet under en gång om året.

Jag har aldrig sett någon annan som gjort som jag. Men alla som kommer hit ställer instinktivt sina skor på trallen och tycker att det är jättesmart.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.