Hej!

Ska till att bygga ett fritidshus med en maxyta på 43 kvm. Det ska vara loft på ca halva huset sedan ska det vara öppet upp till nock på resterande delen. Skulle vilja ha förslag och hjälp ev skiss på en bra och praktisk planlösning. Hade också tänkt att det skulle vara ett eller två burspråk för att få ut en så maximal yta som möjligt. Har också lite funderingar vilken trappa man ska välja till loftet, skulle vilja ha en liten smidig trapp till loftet som inte tar alltför stor plats.

Mvh A-L
 
  • Gilla
Annapåbyggahus
  • Laddar…
Kika på CA-bodens skisser i den storleken så kan du få lite tips:
http://www.caboden.se/
Mega-seriens Björkbacka är 42m2 + loft
 
Nån trappa har du knappast plats med. En stege är bästa alternativet.
 
Har tittat på deras hemsida samt Lövånger, Boro m fl firmor. Ca-boden verkar ju bra om man läser på hemsidan. Dock är det ingen av deras stugor som faller mig riktigt i smaken. Jag har en skiss som jag hade tänkt få uppritad så kan CA-boden bygga efter min ritning så låter det bra. Ska kolla med dem till veckan. En nackdel om jag läser på deras hemsida är att det ser inte ut som de även drar el i sina block.

/A-L
 
A Ann-Louise skrev:
Hej!

Ska till att bygga ett fritidshus med en maxyta på 43 kvm. Det ska vara loft på ca halva huset sedan ska det vara öppet upp till nock på resterande delen. Skulle vilja ha förslag och hjälp ev skiss på en bra och praktisk planlösning. Hade också tänkt att det skulle vara ett eller två burspråk för att få ut en så maximal yta som möjligt. Har också lite funderingar vilken trappa man ska välja till loftet, skulle vilja ha en liten smidig trapp till loftet som inte tar alltför stor plats.

Mvh A-L
Hej Ann- Louise, Hur gick det med erat hus? Vi har en liknande tanke och undrar om vi kan få några tips. Mvh Anna
 
A Annapåbyggahus skrev:
Hej Ann- Louise, Hur gick det med erat hus? Vi har en liknande tanke och undrar om vi kan få några tips. Mvh Anna
Årets comeback ifall du får svar ;)

Profil för användaren Ann-Louise med medlemsinformation och antal inlägg på forumet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Låset skrev:
Årets comeback ifall du får svar ;)

[bild]
Jösses, 10 år sedan! Det har du rätt i, det kan jag ju bara glömma :thinking:
 
Jag har tjatat på att vi ska få en varning när man svarar på gamla trådar men den verkar ha fastnat @Per Eskilsson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.