Vi anlitade hantverkare för att lägga golv och fräscha upp väggarna i vår lägenhet och de har gjort ett så katastrofalt dåligt arbete. Arbetet ser verkligen inte ut att vara gjort av hantverkare! Jag har tyvärr betalat allt material, ca 20.000 kr, men har ännu inte fått fakturan på det överrenskomna beloppet 28.000 kr (14.000kr efter ROT-avdrag). Jag har klagat på ett stort antal brister och de ska komma hit i slutet av veckan och titta/åtgärda.

Frågan är vad jag kan göra om de inte åtgärdar felen? (Det är så enorma fel att de måste göra om stora delar av jobbet.) Kan jag vägra betala fakturan? Kan jag anmäla till ARN?

Snälla hjälp med mig med tips på vad jag kan göra!
 
T
Bilder på spektaklet?
 
Tja, tipset är väl att i första hand försöka ha en balanserad konversation och försöka komma överens om var nivån på resultatet ska vara,
Klarar de inte av att få till ett bra resultat, så kan du kanske be någon annan bedöma huruvida det är godtagbart eller inte, och sedan bestrida fakturan, eller nöjdförklara dig,
Det kan se ut som en tunna sk-t innan man är färdig ;)
 
Sonoma skrev:
Frågan är vad jag kan göra om de inte åtgärdar felen? (Det är så enorma fel att de måste göra om stora delar av jobbet.) Kan jag vägra betala fakturan? Kan jag anmäla till ARN?
Du bör hålla inne så stor del av betalningen som motsvarar vad det kostar att få det ågärdat av annat företag. Vid eventuella krav och hot om inkasso bestrider du med hänvisning till bristerna i det utförda arbetet. Företaget kan då inte använda Kronofogden, det återstår för dem endast att stämma i Tingsrätten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.