Jag köpte breda långhåriga rollers komplett med tråg på Biltema. Precis vad jag behövde och billigt dessutom.
När jag målat några kvadrat var jag inte lika nöjd. Då började det släppa trådar från rollern. Efter ett tag såg rollern ut som en garnmopp (eller rastafari-frisyr) och tjocka trådar satt fast i färgen.

Eftersom det var ett tak så är det ingen katastrof men när jag målade väggarna köpte jag nya.
 
Tvättade du rollern med tvål och vatten innan du använde den?

Jag fick rådet att göra så för några år sedan och det brukar få all lösull att släppa och dessutom göra så att rollern "bär" färgen bättre.

MvH
Thorsten
 
Råkade ut för samma sak när jag hjälpte syrran att renovera. Hon hade köpt några billiga rollers på Rusta.. Behöver jag säga mer :-/ Hennes ena köksvägg är numera luden. Sedan dess köper jag aldrig billiga målargrejor!
 
Nej, man kan bli riktigt besviken på billig skit.
Det är ju likadant med penslar som tappar strån.
Mycket irriterande.
 
Måste tyvärr instämma i kritiken mot Biltemas Rollerset (36-2709). Sämsta jag sett. Snurrade mycket dåligt, luddar. Extremt klen metallkonstruktion, och klent färgtråg. Gick i sopbingen efter 5 minuter. Nu är ju inte allt billigt skit - Köpte ett annat set på Coop Forum för ungefär samma peng, som fungerar perfekt. Likaså tycker jag de rollerset som Ge-Kås i Ullared säljer för runt 15 kronor fungerar helt OK. Till det priset behöver man ju inte stå och hålla på och tvätta och greja. ;D
//GoForIt
 
Och var har jag skrivit att jag använde den till vattenbaserad färg..??? :surprised:
 
Byggmax rollers och penslar fungerar mycket bra. Dessutom billiga. Har också haft problem med Biltema, speciellt deras penslar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.