I Bosch förra kampanj ingick två extra sågklingor. I den nya kampanjen ingår ett sågbord. Enligt den personen jag talde med så har Bosch inget eget bord utan de köper bordet från någon tillverkare i Sverige, vet inte vart. Värdet skall vara ca 1500 SEK

Jag har fått priset 7695 SEK inkl. moms. Tycker det var dyrt så jag beställde min 10SD från DUAB igår. 5395 SEK plus deras Universalarbetsbänk 825 SEK.
Billigare än Bosch kampanjen.

Hela grejjen med en kampanj är väl att man skall känna att man får produkten till ett bra pris och kanske med lite extra lull lull, eller?

Snart är man ägare till sin första kap och geringssåg :)
 
vet du vilken leveranstid och fraktkostnad de har ifrån duab?
 
Frakt 395 SEK.
Skall få den i slutet på veckan, hoppas jag får den på fredag då jag är ledig.

Några dagars leveranstid med andra ord.
 
Då var vi två som beställt en SD10 från DUAB.
 
Fick mitt sågbord igår!!

Det vägde bly kan jag säga. Hjul på ena sidan och utdragbart till 1900mm. Foton kommer...
 
Måste bara skriva detta  ;D

Har nu använt GCM 10SD till vårat altanbygge på 40kvm med kryss-staket och jag måste säga att det var värt varenda sekin att köpa sågen! Blue power!  ;)

Sågen ska klara 87mm i höjd men att kapa 95x95 stolpar gick som en dans och det utan att ta bort något plastskydd.

När sågen verkligen kom till sin rätt var när vi började med kryss-staketet. Vinkeln på krysset kunde bli upp till 56 grader och då är det bra att kunna ha en såg som klarar ända upp till 60 grader åt ena hållet.

...och det jobbigaste av allt  :D. Vi använde 45x70 reglar som staket och då ska reglarna jackas in i varandra med drygt 35mm djup (hälften) i vinkel för att det ska bli bra. Bara att ställa 36-37mm sågdjup på sågen och ställa in vinkeln efter strecket och såga, flytta några mm och såga o.s.v. Efter nån minut så var det bara att pilla bort lite flis med händera och vips så var där ett perfekt maskingjort snitt halvägs in i regeln. Passformen blev helt perfekt.

Sågbordet Bosch har kampanj på nu under maj är helt underbart. Kan inte förstå att jag stod på marken med böjd rygg och sågade först.
 
dreggel.gifdreggel.gifdreggel.gif
Grädde för en gammal hankatt...

Vilken tur att jag ska börja med garage, carport och förråd snart. För då måste man ju ha riktiga verktyg att jobba med... ;D
 
Den nya skäms inte för sig heller. Har sett att han drällt runt med diverse Festoprylar, så jag frågade vilka grejer han hade. Det visade sig att han har Festos kompletta sortiment med elhandverktyg....
Plus då fönstersnickeriet.

Men han har ingen traktorgrävare.
Eller Bosch 10s eller SD. ;)
 
KarlXII skrev:
Den nya skäms inte för sig heller. Har sett att han drällt runt med diverse Festoprylar, så jag frågade vilka grejer han hade. Det visade sig att han har Festos kompletta sortiment med elhandverktyg....
Plus då fönstersnickeriet.

Men han har ingen traktorgrävare.
Eller Bosch 10s eller SD. ;)

K12, i väntan på att det är dags att dra i gång snickrandet igen får du väl ta en sväng förbi och brumma lite med den blåa så du får upp vittringen liksom. Du kan ju passa på å torrköra Transiten också..... 8)
 
Fresta mig inte.
Efter ett par snitt med 80-tandarn lär väl Transkiten få gå på bakhjulen till närmsta Blåterförsäljare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.