Hej!

Hur brukar man regla upp där ett fönster/dörr ska sitta? Vi ska ha 195+45 isolering i väggarna så minst 240 mm vägg. Borde man ha 240 reglar runt fönster så man slipper regla två gånger? Fönsterhålet blir ju dessutom jämnare då än om man först tar 195-reglar överallt.

Tack!
 
195+45 då antar jag att du skall ha plast mellan 195 och 45 och då får du problem med plasten om du sätter 240 reglar runt dina fönster, plasten har lixsom ingenstans att ta vägen då? Kör du på med 195 först och sedan på med plasten runt hela fönster och ut, sedan klämmer du dit 45 runt om ditt fönster.
 
Ok, det låter ju vettigt. Det är inte jag som bygger, reagerade bara på att det vara 195 runt fönstrena. Tack!
 
Sedan skall dom horisontella 2" reglarna gu ut på regeln runt fönstret så ändträt syns y smygen och så får du kortla imellan med småbitar.
Detta för att få knytit ihop väggen och ta upp ojämnheter.
 
Mikael_L
ppalm skrev:
Sedan skall dom horisontella 2" reglarna gu ut på regeln runt fönstret så ändträt syns y smygen och så får du kortla imellan med småbitar.
Detta för att få knytit ihop väggen och ta upp ojämnheter.
eh, jag förstod inte, men blev nyfiken. Hur menade du?
 
Mikael_L
vanjis skrev:
Fönsterhålet blir ju dessutom jämnare då än om man först tar 195-reglar överallt.
Man brukar väl sätta en invändig smyg sen, som döljer allt det där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.