Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ny reggat på forumet och fastnade för denna tråd direkt =)

Vet inte om jag missat läsa det eller om det inte står men har du skruvat ur proppen än? Eller snyltar han fortfarande el?
 
  • Gilla
Karlsson52
  • Laddar…
grannen snyltar inte någon el längre, då propparna är urskruvade.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
fabban skrev:
grannen snyltar inte någon el längre, då propparna är urskruvade.
Har du hunnit göra nåt?
 
har inte hunnit med att få tag på nån på kommunen, då jag jobbar dumma tider, men till veckan så ska jag ta tag i det igen.
grannen kom iaf över med en låda ägg förra helgen.. :D
ska bli spännade att se vad min elförbrukning har varit den här månaden. iof lite missvisande då motorvärmaren har använts flitigt under dom kalla dagarna i januari.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 1 till
  • Laddar…
Mattias00 skrev:
kul tråd som blev lite allvarlig..

tycker att man ska vårda grannsämjan och ta det med kommunen i första hand när nu elbolag och försäkringsbolag nekar till hjälp. skickar man en faktura till grannen kan man lika gärna ringa aschberg.
Har grannen förbrukat el som TS betalat så borde grannen utan krångel betala om han har alla hästar hemma:D. Sen kan man lägga energi på på att reda ut vem fel det egentligen är att grannen fått gratis el under lång tid och det verkar som att det är TS som får ordna den saken.

Jag kanske är lite trångsynt men hur f*n kan man tycka att man ska vårda grannsämjan om grannen som uppenbarligen förbrukat elen inte på något sätt vill hålla TS skadeslös utan tycker att det är TS uppgift att reda ut eländet?

Har grannen inte bättre hyfs än att det krävs att man ringer efter tv3s bandhund då är det inte mer än rätt, men att bara lägga ner och ta kostnaden är helt orimligt. Varför betala ett öre om grannen är en idiot:@
 
Tyvärr funkar människor på olika sätt.
Om man utgår från att grannen är personlighetsstörd eller bara lite vrickad, så kommer inte att "säga till på skarpen" få honom att ändra uppfattning; ofta är det så att dessa personer blir ännu mer aviga och skapar mer problem. Ibland har dessa personer en passiv-aggressiv personlighet.
Svårt att förstå för normalfungerande, men välkänt inom psykiatrin.
Kom ihåg: Alla människor agerar utifrån sin egen uppfattning om verkligheten.
 
  • Gilla
AnnaEfternamn och 1 till
  • Laddar…
Lägg ner, gamla hus innebär alltid oväntade överraskningar, var glad att det bara blev ett par tusenlappar denna gång. Jag lovar att du inom snar framtid vill stöka lite på tomtgränsen och då är det guld värt att ha bra kontakt med grannen. Äggleveransen borgar för en lång och trevlig grannsämja, vårda den så blir ni lyckligare.

Klart att det är kul att ha/ få rätt men det är inte alltid värt det. Tänk om han blir skitsur och anlägger ett skrotupplag längs hela tomgränsen, fy vad ni kommer ångra er.... ...
 
Har grannen inte bättre hyfs än att det krävs att man ringer efter tv3s bandhund då är det inte mer än rätt skrev:
Det finns värre saker än att ha en idiot till granne till exempel att ha en idot till granne som dessutom gör allt han kan för att jävlas med dig.
 
Verkar som om du har två möjligheter.

1. Att bo kvar med en idiot till granne.
2. Att bo kvar med en idiot till granne, som du skänker 5000:- till.

Berätta för honom att du polisanmäler honom för elstöld i övermorgon om han inte har betalt.

/ Fredrik
 
Har själv haft problem med ett vägservitut anno 1927. 200 kr betalades 1927 för rätten att använda en bit av grannens tomt som väg upptill min fastighet. Sedan dess har det bråkats om träd, byggnader osv på en 8 meter breda "tomten" Bråket pågick fram till att grannen dog för ett par år sedan. Innan sonen sålde fastigheten vidare så fick jag erbjudandet att köpa "tomten" Sonen nu 74år var så innerligt trött på bråket som han levt med under hela sitt liv. Fadern hade varit uppslukad av detta bråk under hela sitt liv.
 
  • Gilla
  • Ledsen
David Wallin och 4 till
  • Laddar…
Inte en chans att jag hade bjudit grannen på strömmen, oavsett om han vetat om det eller inte.

Vore jag grannen så skulle jag garanterat betala utan funderingar.
Hur kul känns det att ha snott flera tusen av grannen...
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Klart som f*n att grannen ska betala. Det är inte ditt fel att stämningen kan bli dålig mellan er.
 
sådär.. nu har vi börjat se effekten av grannens bortkoppling.
1130kwh under januari månad, och då är ändå ett par dagar med grannes höns inkopplade. och mycket motorvärmar tid.

Sen börjar ja fundera på om inte nån moderator ska få låsa den här tråden, då det ändå inte verkar tillföra så mycket mer till ämnet. då folk bara tycker att han ska betala och att han är en idiot som inte vill betala osv.
men tycker grannen inte att han har gjort nåt fel, så är det svårt för mig att övertala honom. så det får ta sin lilla tid det här så kanske det löser sig i slutändan.
tack för erat intresse och all hjälp och idér iaf.

mvh. Richard
 
  • Gilla
Carpen63 och 3 till
  • Laddar…
fabban skrev:
sådär.. nu har vi börjat se effekten av grannens bortkoppling.
1130kwh under januari månad, och då är ändå ett par dagar med grannes höns inkopplade. och mycket motorvärmar tid.

Sen börjar ja fundera på om inte nån moderator ska få låsa den här tråden, då det ändå inte verkar tillföra så mycket mer till ämnet. då folk bara tycker att han ska betala och att han är en idiot som inte vill betala osv.
men tycker grannen inte att han har gjort nåt fel, så är det svårt för mig att övertala honom. så det får ta sin lilla tid det här så kanske det löser sig i slutändan.
tack för erat intresse och all hjälp och idér iaf.

mvh. Richard
Jag tror ett eftersom du är TS och det handlar om just DItt fall, kan du be de stänga tråden.
Men det vare roligt att få veta hur det hela slutar.
 
Tråden har halkat in på ett annat spår än ursprungsfrågan, och stängs på TS begäran
 
  • Gilla
Hellwiz och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.