Hej.

Min sambo och jag är mycket nära att slå till på en underbar tomt på toppen av en klippa med havsutsikt i västsverige. Tomten har byggrätt på max 130 kvm och vi ser framför oss ett relativt enkelt hus på alla sätt och vis, men med helst hela eller största delen av fasaden med utsikt över havet i glas. Har ni några tidigare projekt på ett mindre hus med mycket glas åt ena hållet? Av naturliga skäl kommer utsikten vara fokuspunkten i huset och vi vill verkligen lägga våra pengar på att maximera nyttan av den, hellre än på maximal kvadratmeteryta eller antal rum, etc.

Givetvis har vi noga studerat era objekt ni har på hemsidan och möjligen kan Allegro 1 eller en något mindre version av Atmosfär vara alternativ, men har ni några andra objekt ni redan uppfört som haft snarlika behov som oss vore det jätteintressant att höra mer om.

Våra behov på sovrumsfronten är bara ett sovrum för oss, samt ett för gäster. Inga konstigheter - maximal valuta för pengarna på gemensamytan är det som räknas och vi uppskattar öppna planlösningar. Hur går det att förändra/ta bort väggar för att få så mycket gemensamyta som möjligt i era hus?

Naturligtvis är detta knapphändiga uppgifter för att ge estimat, men tänk maximal enkelhet inomhus, bortsett från de stora glaspartierna mot havet (långsidan av huset) så kanske det går att säga om vi kan förvänta oss 1-1.5 miljoner, 1.5-2 miljoner, eller mer därtill, för ett nyckelfärdigt hus. Vi vill i detta första skede främst pejla in vilka hustillverkare som känns mest intresserade av att hjälpa oss göra något speciellt av det läge vi har utan att vräka på så hela omgivningen går förstörd. Maximal nytta av husets yta är oändligt mycket viktigare för oss än att få ut fulla 130 kvm, så ju mindre desto bättre förutsatt att huset inte känns som ett litet fritidshus bara.
 
Hej Carl-Magnus,

tack för ditt visade intresse och att du har gjort dig besväret att gå djuoare i vårt hussortiment.
Jag tycker det låter som att det är tid att träffa din närmsta Modulenthus-säljare för att gå vidare i era husfrömmar.

Då det inte framgår exakt i vilken stad som du skriver ifrån ber jag dig gå in på vår hemsida http://www.modulenthus.se för att finna rätt säljkontor att ta kontakt med.

Lycka till och välkommen som framtida kund!


mvh
Christian Jönsjö
Säljstöd Modulenthus
 
Hej Carl-Magnus

Det var ett tag sedan denna tråd startades av dig så nu kanske du har hittat ett hus?
Är själv ute efter just ett hus som du vill ha och har svårt att hitta ett bland kataloghusen. Funderar på att låta Hem1 specialrita ett till vår tomt.
Hur har det gått för dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.