Har en sambo som gillar att värma upp hela badrummet till en fuktig bastu under hennes 30min duschar. :D

Vill inte att det ska vara så när vi har ett 12kvm badrum i nya huset. Vill inte köpa en ångdusch för 20.000kr för det är inte riktigt behovet men finns det inga liknande "skåp" man kan duscha i?

Tanken är att det ska vara ett mindre utrymme som hon kan ånga på hej vilt i utan att hela badrummet ska behöva bli genomfuktigt och uppvärmt vid varje dusch.

Något som är över 220cm högt och har lite utrymme. Man ska inte känna sig instängd.
Inget krimskrams med belysning radio osv osv. Stort munstyckte i taket samt slang och munstycke samt blandare räcker bra.
 
Redigerat:
Duschkabin med takkupol, har sett sådana lite var stans. Kostnad mellan 4 och 6KKR
 
Har tyvärr inte hittat några som är stora, höga och rymliga. Ska undersöka det där med en takkupol. Några tips på var man hittar de?
 
E
tank77 skrev:
Varför duschar man i 30 minuter?? Man kan ju undra vad hon sysslar med, hehehe......
Kanske finns med kamera oxå:cool:.
Väldigt låga priser. Har du någaon erfarenhet av någon av dom här?
Har ungar som gärna duschar i 30-40 minuter med lite snett munstycke mot dörr och handdukar.
 
Experto crede skrev:
Kanske finns med kamera oxå:cool:.
Väldigt låga priser. Har du någaon erfarenhet av någon av dom här?
Har ungar som gärna duschar i 30-40 minuter med lite snett munstycke mot dörr och handdukar.
Jag skulle inte köpa något som kommer från Kina och kostar 5000kr och har fullt med belysning radio osv. Känns som att de grejerna kommer lägga av efter ett halvår.

Ett vrede utanför badrummet helst i pannrummet med en 15min timer för varmvattnet ska vara effektivt har jag hört :D
 
E
Suhagg skrev:
Jag skulle inte köpa något som kommer från Kina och kostar 5000kr och har fullt med belysning radio osv. Känns som att de grejerna kommer lägga av efter ett halvår.

Ett vrede utanför badrummet helst i pannrummet med en 15min timer för varmvattnet ska vara effektivt har jag hört :D
Nä det är sant, köpte en moppe ifrån Kina förut som höll knappt ett år. :rolleyes:
 
Har inte hittat något med lite höjd.
Finns de som är 210cm men det verkar vara utvändigt mått. Invändigt är det knappa 200cm. :(

En enkel inglasad duschhytt med ett tak.
Kanske får prata med min glasmästare om en egen lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.