Vad tror ni lönar sig:
Att måla tapeterna för att få bort fläckar och dyl innan visningen eller låta det vara?
Hur mycket ska man egentligen fixa till för att få bästa pris.
Små skavanker vill man ju fixa till men att måla är ett litet större projekt.
Hur tänker ni?
 
Beror helt på skicket!

Men måla tapeter låter bra. Vi gjorde det på ett par ställen, hela rummet blev renare.

Sedan röja ta bort. få bort alla små flöckar här och där. Se till att allt är rent rent och åter rent. En del som kan gör flyttstädning redan till visning.

Ställ böcker i färgordning i bokhyllan ger ett lugnare intryck. Har ännu mer idéer.

Lite beror på var huset finns och hur snabbsält ni räknar med att det är
 
Ja plocka undan en del kommer vi att göra, har inte så mycket saker framme faktiskt. Arbetsrummet och barnrummen är är väl det rum som måste plockas i mest. Listerna kommer jag gå loss på med täckfärg.
Vårt hus är byggt 03 så det är mest ytskicktet som måste fräschas till.
Det lutar åt att måla ett rum samt kök.
det där med böcker har jag aldrig hört men det låter klokt det du skriver. :)
 
Kan man snygga till det med lite färg, utan att det blir för stor ansträngning så tror jag det ger ett fräschare intryck
 
Komihåg att titta på barnnivå....Målartvätt är utmärkt att torka lister med.

Ett annat tips är att titta utanpå huset är det mossa osv tvätta bort det.....det går fast det är minusgrader och sedan är det väl samvetet som säger vilket medel man använder.

Ställ er och titta på huset från gatan hur ser entrén ut, är brevlådan fräsch.

Sedan när ni börja bli klara ta och fota man ser detaljerna mer då. Kolla på hemnet på hus i området hur de är fixade för att få idéer om vad man skall göra och inte göra.

Att ta dit en homestylare för åtgärdslista kostar 2.000-3000 ibland brukar det ingå i mäklararvodet. Alltid bra med tips från så många håll som möjligt. Mäklarna ger också tips.
 
en sak som jag har irriterat mig på, eller fotografen som fotar för försäljning, tar närbilder på lycktor, ljus, frukt osv osv osv, gör inte så..... det är ju inget som ingår i huset och visst det är fint, men som sagt inget som ökar en vinst. är det en solig visning, svårt att veta iof, putsa fönster innan och fina blommor, snittblommor, hört att man kan baka bullar innan visning så det luktar gott oxå :)
 
Nja, när jag har varit på visning och känt doften av nybakta bullar eller nymalet kaffe, så har jag alltid dragit öronen åt mig och undrat "vad försöker de dölja? Luktar det mögel eller unket här annars?"
 
Håller fullständigt med ang bulldoft och kaffe. Det skall vara friskt och varmt gärna lite högre värme på golvvärme om det finns.
 
För inte tala om närbilder på fel saker!

Eller ljuslyktor på tvättmaskinen eller blomkruka på tvättmaskinen. Eller en blomvas i trappan!
 
På det hela taget så borde mäklare kosta på sig en fotokurs och bättre kameror. När man bläddrar husannonser så ser man alla tänkbara nybörjarfel, som tex lutande horisonter, blixtreflektioner, dåliga kompositioner osv. Jag tror att en enveckas fotokurs och en systemkamera med ett ljust objektiv och bra blixt skulle betala tillbaka sig väldigt fort!
 
De flesta bra mäklare fotar inte själva de använder proffs. Men sedan finns de som fotar själva. Inte bara att de gör fel de har ingen blick heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.