vi önskar tips om någon bra firma där man kan beställa takstolar till ett garage ifrån.
Någhon som har några tips?
 
::) Kanske viktigaste frågan: Var ska du ha garaget? ???
 
Det finns massor av ställen att beställa på, men när vi kollade runt fick vi bäst pris här: http://www.timmele.com/
 
Skulle kanske skrivit att vi skall ha garaget och huset ;)
i Dalarna så det bör väl vara så nära som möjligt.
 
jag ringde brägårn. ville gärna sälja takstolar :D
 
Jag kollade brädgården i Rättvik - i särklass dyrast. Det var lätt att tro de offererade takstolar i teak. De flesta takstolstillverkare tar nån tusing för leverans. Kolla runt även lite längre bort än dalarna är mitt förslag.
 
japp håller med fastings

varför inte skicke en offertanmodan där alla ser vilka som får vara med å räkna. kan ju sätta lite press.
takstolar o teak hmm vilken skön känsla tror du man fick me ett par solstolar i teak oxo  ;D
 
Jag bygger mina egna takstolar, funkar det med! :)
Ca 1000:-/takstol är väl annars vad man brukar få betala, rätta mig gärna någon om jag har helt fel. :-/
 
Jo, runt en tusing kostar en "normal" takstol...

Vi fick lov att bygga våra eftersom alla sågar har sommarstängt PRECIS när vi ville lägga order.

Det blev nog inte direkt billigare att bygga själv - spikningsplåtar kostar multum. Likaså K24-virke.

Ritningen gjorde Åsbytorps såg för ca 850 kr.

Eftersom vi har ett valmat tak måste man tänka till ett antal gånger hur tak- och stickstolar ska se ut samt förankras i varann. Såna takstolar bygger jag aldrig en gång till, det är ett helsike.

"Vanliga" takstolar kan inte vara så svårt att göra. Har man plattan är det ju sprättlätt att bygga en jigg, men frågan är om det lönar sej.

Vi drog i ca 8000 ankarspik. det är jobbigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.