Hej
Vad finns det för bidrag att söka, var hittar man dessa?

Förr (70-talet) kunde man tex få "spräng-bidrag"och "vinter-bidrag", ett tag fanns det bidrag att söka för installation av solpaneler...

/Ulle
 
Det finns en bok som heter "all världens fonder" finns på bibliotek, där finns det alla möjliga konstiga ställen att söka "hjälp" på. bla så finns det en fond för uppsala-bor som inte har råd att köpa ved ;D.

Har man rätt släktingar kan det finnas mycket att hämta i de där fonderna...
 
Kan tillägga att jag läst HELA den, när jag skulle börja plugga, men det fanns inte en enda fond för "puckade blondiner som vill bli nåt", däremot min polare (som är brunett), fick nåt stipendium på 10000, men vad det var för fond vete sjutton...
 
Aha!
Det har jag missat, som van stipendie-sökare ???

Fler tips kanske finns därute?

/U
 
Kanske är kommunberoende, men hos oss kan man få bidrag av kommunen för att borra efter vatten.

 
Och husen är billiga att bygga! Jag tog för skoj skull hem lite husbroschyrer från Tyskland när jag var nera sist  :-/ Vad ska man säga? Nåt är knas här hemma.
(eller så var de broschyrer jag tog inte representativa, kanske jag missat nåt  :-/ , men <80000euro för ett fint nyckelfärdigt stenhus, med putsad fasad verkar billigt!)

/U
 
Min bror fick ett stipendium bara för han hade bott där han hade bott. =P
 
Kul, en tråd från 2003 som blivit uppskrämd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.