Det är ju en poäng, helt klart. Jag har ju bara använt det på laminerade skåp... Då håller vi på såpa. :)
 
Händiga Handyman! Visst har du rätt. Det här är en passionerad byggnadsvårdare som erkänner en viss frustration över att man ibland har väldigt mycket arbete framför sig! Ibland tänker man ju faktiskt -Vad har jag givit mig in på??? Finns det NÅN genväg?
Just nu är det många kvadratmeter tak som får just de tankarna.
Är jag ensam....?
Såpa blir det...
 
Jodå, ibland får man för sig att det vore bättre att riva ut all pärlspånt och sätta ny istf att försöka få ordning på den gamla t.ex.
 
Har försökt lägga upp bilder på taken men dom publiceras inte. Det går bra att ladda upp men dom går inte upp i inläggen. Såg att det var mer problem med detta i forumet. Hur göra?
 
Jag lade in bild och det var inga problem.
Forumet saknar egentligen uppladdningsfunktion, bilden ska finnas någonstans på nätet och du länkar till den i meddelandet genom att ange bildens adress.
Har inte du eget webbutrymme kan du lägga upp bilderna på http://www.servimg.com/ och sedan lägga in de här genom att ange bildens adress hos SERVIMG.

Jag skulle låta bli våtservetter och hålla mig till såpan, brunsåpan fixar det.
Jag har samma roliga som du, handhyvlade tak med limfärg, linoljefärg och alkydfärg utanpå.
Någon som har ngt skärskilt knep för den kombinationen, förutom ren muskelkraft och Morakniv?

Innan jag insåg brandrisken skrapade jag med Sandvikarn och värmepicka, hade bara tur att spånsisolerade vinden inte tog eld genom att båsa hett mellan ngn springa.
Använd INTE det.
 
Redigerat:
Jag har laddat upp ett antal bilder tidigare på forumet utan problem. Orka lägga upp en bildserver....
 
Jag såg inte det förr men det finns "bifoga filer", nedanför skrivrutan.:blushing:
Infogad bild för test.
Så visst finns det inbyggd uppladdningsfunktion, som verkar fungera.
Finns inget sånt om man använder snabbsvar.
 
  • DSC00848.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.