G
Vaddå.
Anlita en hantverkare och få göra om jobbet.
 
billy_baver skrev:
Bara för att det "inte är hightech" att blyinfatta fönster eller tömma sin slambrunn måste man inte promt göra jobbet själv.

:D
Nej naturligtvis inte, men om man både vill och kan så varför inte...
 
Gör du om jobbet efter din hantverkare?
Ännu ett hett tips: Byt hantverkare!
;)
 
G
Byta hantverkare när arbetet är klart.
Lite väl svårt.
Kollar man runt på nätet/tidningar/tv så ser man att det massor med strul med hantverkare dagligen.
Därför gör man arbetet själv.
Inte sagt att alla hantverkare är dåliga,men hiskeligt många är det.
Och det är dom man råkar på.
 
Byta till nästa gång, givetvis! Hiskeligt många hantverkare är tillräckligt duktiga. De bästa skaffar man sig med åren i sitt egna nätverk.

Men nu har vi kommit från ämnet. Biltema säljer alltså varmvattenberedare, som mycket väl kan ha förträfflig finish. Men passa på att fråga säljaren var man skaffar reservdelar.
 
Jag har en biltema värmare till stugan fungerar kanon...reservdelar...är billigare att köpa en ny vvb när det går åt...
 
Termostaten? Eller vad brukar vara svagaste länken.
 
Billy baver, vänligen låt oss som har erfarenhet av billiga varmvattenberedare få diskutera i fred, du tillför ingenting mer än att tråden blir utfylld med en massa off topic.

Tack på förhand!

//Sleipner
 
finns ju direktvärmare ,om det handlar om en mindre mängd vatten,,,behöver ju aldrig stå fylld på vintern eller tappas ur,,
 
Bäste Sleipner,
Jag håller mig till tråden så gott jag kan, endast avbruten av dem som reser invändningar. Mitt enda syfte är att bidra till grundfrågan om Biltemas brandmarkets och andra lågprisprodukter.

Har själv fallit till föga för "fynd" i andra sammanhang, och för sent upptäckt det jag redan förmedlat i denna tråd: I några fall har mina anlitade hantverkare berättat för mig om bristerna direkt när vi installerat dem. Andra gånger har jag insett bristerna först i samband med haveri. Och då kan det handla om just reservdelar. Det har också hänt att jag gjort genuina fynd på lågprisvaruhus.

För övrigt noterar jag att varken jag själv eller någon annan hittills bidragit med svar efter att själv ha köpt den efterfrågade varmvattenberedaren.
Hoppas att åtminstone trådskaparen ändå blir nöjd.

;)
 
Reservdelar för en beredare? Hur ofta behöver man det? Tycker de bara går och går. Och när de väl havererar köper man en ny. SKönt att de finns de som säljer billigare då!
 
Tips till trådskaparen: Ställ samma fråga på detta forums avdelning "Vatten & avlopp". Där bör finnas många fler deltagare med adekvat kunskap.
 
Hejs,
jag och min familj,(två vuxna, två barn) har sedan tre år, julas 150 litare i vårt året runt hus ..installerade själv. chip-chop,
Vi är nöjda..
//R..
Moderator kan säkert flytta tråden..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.