Tack!
Alltså antar jag att det är okej att distansa upp monteringsplattan mer änn dom 13mm som plastdistansen som följer med bygger??...
 
Thomas59
vandame skrev:
Tack!
Alltså antar jag att det är okej att distansa upp monteringsplattan mer änn dom 13mm som plastdistansen som följer med bygger??...
Vad har du för golvbrunn? PURUS har ett justerbart monteringsstöd (ej att förväxla med förhöjningsring) som går att justera upp till 110 mm.

PURUS Flex har tex en "inbyggd" förhöjningring som du kan kapa till önskad höjd.

Rekommenderar att du går in på din tillverkares hemsida och kollar i monteringsanvisningen, då blir det 100% rätt.
 
Redigerat:
Purus oden har jag, okej. Jo kanske får köra på det men var bara lite tveksam till det, rädd för läckage vid förhöjningen men det är ju byggt för att det ska funka så då får man ju lita på det :)
 
Thomas59
vandame skrev:
Purus oden har jag, okej. Jo kanske får köra på det men var bara lite tveksam till det, rädd för läckage vid förhöjningen men det är ju byggt för att det ska funka så då får man ju lita på det :)
Sitter brunnen redan där är det förhöjningsring du ska ha. Sitter den inte där väljer du en brunn som passar ev med fölrhöjningsring. med monteringsstödet kan du sedan finjustera höjden vid installationen.

Förhöjningsringen är godkänd och tät.
 
Ok, har bestämt mej för att köra på en förhöjningsring, verkar vettigast!

Följd fråga: Vore det inte bäst nu att skippa plast distanserna helt som följer med monteringsplattan, så att det bygger så mycket spackel som möjligt över plattan och skarven mellan spånskiva-monteringsplatta för att förhindra sprickor?, lr ska man försöka att ha så låg förhöjningsring som möjligt och distansa upp 19mm med plastdistanserna?????
 
Redigerat:
Spelar nog ingen större roll, jag skulle nog kört med hög förhöjning finns i 13 25 50 75 100 mm och en flex
 
nino, tycker du att flex är en bättre brunn änn oden som jag har? lr är det för att den har "innbygd" förhöjning? flexen var nästan 300kr dyrare änn den jag köpte.
 
Thomas59
vandame skrev:
nino, tycker du att flex är en bättre brunn änn oden som jag har? lr är det för att den har "innbygd" förhöjning? flexen var nästan 300kr dyrare änn den jag köpte.
Flex eller Oden spelar ingen roll. Passar Oden finns det ingen anledning att köpa Flex.
 
Jag menade att det finns en förhöjningsring som heter flex som är kapbar.

Finns det en flexbrunn också?
 
Thomas59
nino skrev:
Jag menade att det finns en förhöjningsring som heter flex som är kapbar.

Finns det en flexbrunn också?
Yepp, det finns det. Det är väl sannorlikt en vanlig brunn med flexringen med på köpet skullle jag tro. Så sa dom i butiken i alla fall. Jag har faktiskt inte kollat i katalogen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.