Köpte en bauknecht tvättmaskin 5995kr från ELON med lev - montering och borttransport av den gamla tvättmaskinen.

Igår kom det en person som gjorde monteringen - testade inspolning och töming och åkte sen. Senare så provkörde vi maskinen och då kom det ut massor med vatten i skåpet där anslutning av avloppet gjorts.
Visade sig att slangklämman inte alls var åtdragen så det rann vatten där.
Jag skruvade åt klämman och provkörde igen - men urspolningen funkade nu inte alls visade det sig.
Skruvade bort slangen och såg att han monterat den på en PLUGGAD anslutning ifö på den tidigare använda anslutningen som satt där bakom.

Jag betalade kontant 750kr för detta. Tilläggas är att jag fick assistera honom med att sätta tillbaka torktumlaren eftersom han var själv och inte orkade detta. Är sjukskriven med opererad fot som jag inte får stödja på - så jag fick stå på knä och hjälpa till så gått det gick.

Frågan är nu: ELON kan bjuda på tvätt och sköljmedel som kompensation för detta men själv tänkte jag mig snarare minst att dom ger tillbaka 750kr för en totalt misslyckad tjänst. Är det rimligt?
 
Vet inte om det är rimligt rent juridiskt men jag tycker att de borde erbjuda dig det utan att gnälla! Kunde ju blivit skador av vattenläckan och så vidare. Jag tycker inte att du fått den tjänst du betalat för.
 
produkter för motsvarande värde hade jag köpt. Ett paket tvättmedel hade jag sett som trams.
 
Jo, vi fick tillbaka alla pengarna 750kr vilket väl var ok men konstigt att man kan leverera så dålig kvalite på något så viktigt som att kontrollera att det är tätt efter montering.

Nästa gång så väntar jag tills jag själv kan montera maskinen.
 
Man törs ju inte tänka på hur denne "tvättmaskinsinstallatör" gör då det är dax att fast ansluta elen i en dosa med 3fas i roliga färger. :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.