jag efterlyser bilder på hemmabyggda växthus. tycker att 1000 kr m2 är lite väl dyrt - å då e de bara de allra enklaste och i min mening fulaste jag pratar om (alu konstruktioner med svajande å glappande dörrar mm).

fönster verkar det ju finnas gott om så de ska man väl kunna hitta hyggligt billigt.

så fram med era hemmabyggen och dela med er
 
OK jag ska ta lite foton på mitt hemmabygge om vädret är bra i morgon.
 
Toppen. All inspiration mottages tacksamt :D
 
Jag får bidra med foto, då jag nu glasat mitt färdigt. Det som återstår är putsning av lecan ut o invändigt. Sen skall det fylla upp runt om, och några plattor på golv invändigt. Måtten är 3x4.2m. Spröjs har jag fräst från tryckta reglar 70x45mm, bottenlejd och ovanlejd samt dörrkarmar fick jag hyvlat hos en trähandlare (2000:)
glas, dörr, vevar till lufterna samt lufter har jag fått från en gammal växthusanläggning, så priset för växthuset har hållits lågt= ca 6000:- inkl. grund o lecan. Eget arbete inte betalt ;)

vxthus5.jpg
 
arbetet får du betalt för när du plockar din tomater nästa år.. rikigt snyggt!
 
Snyggt jobbat!

Ser väldigt trevligt ut och kommer att bli väldigt snyggt putsat! Verkar vara ordentligt högt i tak!

Bra inspiration inför vårt kommande växthus. Vi har ett vid nuvarande hus men saknar vid det vi bygger nu och jag älskar att odla, så...
 
har en kompis som köpte ett väldigt enkelt och ganska så billigt växthus (hmm billigt och billigt...) och murade upp en mur kring det och höjde det ett lecablock eller så... blir hur bra som helst..
 
K
saturnus2 skrev:
Jag får bidra med foto, då jag nu glasat mitt färdigt. Det som återstår är putsning av lecan ut o invändigt. Sen skall det fylla upp runt om, och några plattor på golv invändigt. Måtten är 3x4.2m. Spröjs har jag fräst från tryckta reglar 70x45mm, bottenlejd och ovanlejd samt dörrkarmar fick jag hyvlat hos en trähandlare (2000:)
glas, dörr, vevar till lufterna samt lufter har jag fått från en gammal växthusanläggning, så priset för växthuset har hållits lågt= ca 6000:- inkl. grund o lecan. Eget arbete inte betalt ;)

[bild]

Hur har du gjort glasningen? Måttbeställt eller hängt omlott på krokar a la växthusglas från Bauhaus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.