Tillbyggnad med modulvägg eller lösvirke??
Har varit till Arvika Modul & Bygg AB för att få en offert på en tillbyggnad av befintligt hus. Tyckte priset lät rimligt men skulle vilja jämföra med andra företag. Någon som vet nått mer företag som gör utbyggnationer av modul- eller lösvirkeshus? Har sökt runt en del på nätet men finner bara nybyggen av hus.

Tacksam för tips! :)
 
Redigerat:
och hoppas på svar :)
ska även tillägga att kostnaden för utbyggnaden, på ca.35kvm *2, med färdiga väggar inkl. fönster, dörrar och taktätt samt grund hamnade på 303 kkr. montage tillkommer.
 
Redigerat:
hoppas det är någon som har nått förslag! :)
 
Hej,

Håller precis på och ska bygga ett fritidshus i modul-stomme och tar in offerter från Lundqvist Trävaru AB och nu också Arvika Modul och Bygg. Hur upplever du Arvika?

Verkar finnas ganska många som kan lösa det du är ute efter, sök på väggblock/moduler.
 
tack för söktipset.
tycker arvika modul är väldigt bra hittills. tillmötesgående med allt från svar på mina funderingar till hjälp med nya ideér på hur bygget ska bli så bra som möjligt.
vart bor du i landet? eftersom det är långt avstånd mellan arvika modul och lundqvist trävaru.
hur stort ska du bygga? har du fått någon offert från AMBAB eller LTAB.?
vad tyckte du om prisförslaget jag fått från AMBAB?

hej så länge
 
Hej Daddycool,
Väntar på offerterna, ska komma nästa vecka är det tänkt. Har bara mailat med Ambab ännu, Lundqvist var rappare i kontakten, så det återstår att se...mycket en prisfråga för min del, men även att de är lyhörda för mina "specialare".

Svårt att säga angående ditt pris, vad är det för typ av grund, isoleringstjocklek, typ av fönster och tak osv?

Just det ja, vi bor i Västra Götaland, så frakten från Arvika eller Piteå spelar mindre roll, det är så pass mycket högre prisläge här i södra Sverige att det klart lönar sig att köpa från Treriksröset om där hade funnits nån byggfirma:)

Vi ska bygga ca 80m2, men kommer göra merparten själv så det är svårt att jämföra. Ska skapa en tråd med vårt bygge snart för lite feedback och frågor!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.