Vill gärna ha tips på hur vi ska inreda tvättstugan i vårt nybyggda hus. Förslag på väggfärg (målad väv) och klinkers till golvet. Tvättmaskin, tumlare och skåp är vita. Vore kul att se bilder om någon har!

Kanske kan man våga ha lite färg i tvättstugan? Övriga huset blir nog mycket vitt som grundfärg i alla fall.
 
Jag skulle satsa på fräscha färger klarblått turkost me ntänk på att tvätt har mkt olika färger så det kanske bara ser rörigt ut med för mkt färg runt om.
 
Tvättstugor är oftast små rum och därför bör väggarna vara ljusa. I annat fall kan utrymmet kännas trångt. Vi valde att måla väven på väggarna nästan vit, endast svagt bruten i en kulör. Till klinkersen på golvet kan man däremot ha lite mer färg. Exempelvis mellanbeige kulör med fogar i mellangrå nyans som skapar ett tydligt rutmönster. En modernare kulör är väl annars grå klinkers. På svarta plattor syns damm och smuts tydligare.
 
Tack för svar! Blått och turkost är fina färger tycker jag med!
Det stämmer nog att små rum bör ha ljusa väggar. Men det blir inte så mycket väggyta att måla på. Ett fönster, tre dörrar samt skåp mm tar mycket väggyta. Men ljust kanske är smartast ändå...

Ingen som har bilder från er egen tvättstuga?
 
Hej
Inga bilder på färdigt resultat ännu. Dock kan jag försöka få in en bild hur vi tänkt oss...
 
Verkar inte funka att ladda upp bilder :( Fler som har samma problem?
 
Har du valt avancerat läge och bifoga fil?
 
Ja jag är inte helt bakom :-D
 
Wasa, synd att det inte funkar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.