Tänk på att om du har egen brunn och det är markradon som ger dina taskiga resultat så är det kanske dags att kolla vattnet också.
 
daviden skrev:
Det finns mer, förslagsvis börjar du med de studier som den ovan nämnda refererar till. Har du inte tillgång till någon databas brukar det mesta kunna googlas fram med första författarnamnet och namnet på studien.
Om det är någon studie du inte hittar i fulltextversion så plockar jag fram den åt dig.
google brukar funka, men börjar med din länk, jag kanske återkommer med nån översättningsfråga då fackengelska kan va knepigt inom områden man inte normalt läser.
Jag har levt ca 2/3-dels liv å är av erfarenhet skeptisk till det mesta :p
 
Fick just tillbaka resultatet av min 3-månaders mätning: 180 Bq/m3 i bostadsvåningen, 330 i källaren. Faktiskt mindre än jag trodde med tanke på grannhusens värden, men jag får "skylla" på min dåligt isolerade och otäta kåk! Med ett tätare hus hade jag säkert haft betydligt högre värden. Hursomhelst kommer jag ändå att lägga in en sugslang under källargolvet och lägga en mjukfog mellan golv och vägg, nu när jag ändå ska gjuta nytt källargolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.