Köpte sågblad 10 mm bimetall på Bauhaus idag märket är Craftomat, dessa blad tillverkas i Schweiz , kostade 80 kr jämfört med Bosch egna i samma storlek och bimetall som kostade 105 kr.
Är det någon annan som hittar till bättre pris så kan ni väl hojta till i denna tråd !
 
woodrat skrev:
Köpte sågblad 10 mm bimetall på Bauhaus idag märket är Craftomat, dessa blad tillverkas i Schweiz , kostade 80 kr jämfört med Bosch egna i samma storlek och bimetall som kostade 105 kr.
Är det någon annan som hittar till bättre pris så kan ni väl hojta till i denna tråd !
På Bauhaus säger dem att de tillverkas i samma fabrik, bara med en annan logga. Kollar du artikelnumret som är graverat på bladet, är det exakt samma nummer som Bosch använder, så det är nog exakt samma produkt.

/A
 
Kvistade ner til Hornbach idag på lunchen och fann att både 10 mm bladet och 20 mm bladet till Boschen kostade 79 kr, så för tillfället är Hornbach billigast. ( Båda bladen var av s.k longlife typ ).
 
Eftersom jag precis börjat leka med min Fein så vet jag hur grymt bra den är nu :)

Åker till London i början på december, så letade efter en butik någorlunda centralt och upptäckte till min glädje att de ligger på halva priset mot de svenska åf jag hittat pris hos på nätet.

Blir till att maila dem och be dem lägga undan en ordentlig order på x antal 10 pack av olika blad helt enkelt :)
 
tiggre skrev:
...Åker till London i början på december, så letade efter en butik någorlunda centralt ...
Får man fråga vilken butik det är? Länk? Kan ju vara bra att veta nästa gång man åker dit...
 
H
Finns ibland Feinblad på Tradera till bra pris.
 
Klockan på servern där forumet ligger verkar ha missat övergången från sommartid, skriver detta 19.41...

Avd. Off topic.
 
Är det något av de där tillbehören som tillåter att man använder blad från gamla FMM till nyare FMM?
 
Köpte dessa för ett tag sedan och för mig har de funkat finfint. Dock så är det bara 90graders inställningar.
Har för mig att mitt originalblad så kunde man ställa in bladet med 22.5 grader.

Hyffsat prisvärda iaf.
 
Var på Fredells en runda idag.

När jag stod och tittade på FEIN bladen kom en av säljarna fram och undrade om han kunde hjälpa till. Vi snackades vid en stund och när jag sa att det inte var något akut sa han att de har fått info från FEIN att de kommer att "marknadsanpassa" priserna under januari.

Säljaren visste inte när och hur mycket men det är ju en början:)
 
Hoppas bara prissänkningen inte sker på bekostnad av kvaliteten. Multimaster är en kraftfull maskin och det är på gränsen att deras egna blad håller. Andra "piratblad" som jag provat har varit närmast en-gångs-blad i jämförelse.
 
Jag har kört många blad från Jula, dessa kostar 29 kronor. Har dock inte sett dem på länge i butiken så de kanske har slutat med dem. Jag använder mina mest till att såga golvlister på plats och är väldigt nöjd med kvaliten på bladen iaf till mitt ändamål.
 
Känner en som kapar små bitar från tigersågsblad och svetsar fast på "fain-blads-stommen". Funkar skitbra och kostar nästan ingenting.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.