Renoverade nyligen ett badrum i källaren till mitt hus från 50-talet. Det gamla elementet målades och sattes på plats av rörmokare, likaså den gamla ventilen i mässing, en modell med en kran som man vrider åt höger eller vänster.
Det har varit fin värme i badrummet i ca 1 månad. Plötsligt är elementet kallt. :@ Jag har luftat och det finns ingen luft i systemet. Det finns värme i rören som går mot det här elementet, kan känna värme ca 2m därifrån men inte i direkt anslutning till elementet. Vad kan ha hänt? Hur fixa en gammal kranventil, om det nu är den som krånglar?? Det är ju inte som danfoss-termostaterna precis.....
 
sitter det en skruv på själva kranen? kan det ha lossat där så att själva ventilen inte rör sig när du ställer på kranen???
 
Jag har både lossat den lilla skruven ovanpå vredet och skruvat åt den igen. Har försökt att skruva isär det jag kan och skruvat på det igen. (Glad amatör!! ) Men jag har inte tagit av hela ventilen, bara försökt rucka på den och dragit den fram och tillbaka. Fortfarande kallt och alla andra element är varma!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.