vi velar mellan ett A-hus lindö och ett Eksjöhus trend pulpet. Vi ska få komma in och kolla på ett Lindö i morgon.
Lindö kostar ca 2.300.000 Nr men då har vi valt att göra en del själva. Priset är utan garage.
Trend pulpet skulle kosta 3 miljoner NF men då med garage och då har vi inte valt bort något att göra själva.

Låter detta vettigt tycker ni?
Hur är det med standarden hos dessa hustillverkare?
Någon som byggt något av dessa hus?
 
De två stora skillnaderna på dessa hus är att med a-hus så antar jag att det är totalentreprenad ni har blvit erbjudna medans eksjöhus har delad entreprenad, sen är Lindö ett kataloghus och trend pulpet ingår i eksjöhus egnahem hus =ni är ganska låsat till den planlösning som är bestämd.
Vad exakt som skiljer dessa två hus vet jag inte, det får du undersöka med respektive företag. Normalt sett så brukar en hel del tillverkare ha en billigare serie där man har begränsad möjlighet till att ändra planlösningen samt en del besparingar, t ex billigare kök, ingen skjutdörrsgarderob m.m.

Vi har varit inne i ett lindö samt trend pulpet i jönköping. Personligen tycker jag mer om stilen i trend, men i övrigt så tyckte jag inte att det var någon skillnad i kvalitetskänslan.
Både a-hus & Eksjöhus var länge med i vårt val av hus, men vårt val lutar just nu åt anebyhus eller vallsjöhus.

Lycka till.
 
Tack för svar :D
Vi ska in o kolla i ett Lindö hus imorgon.
Jag tror det är totalentreprenad inräknat på det huset.
Däremot inget garage som Eksjöhus räknade med.
den prisuppgiften vi fått från Eksjöhus är en produktionskostnadskalkyl, men där är det alltså ändå bara delad entreprenad menar du?
jag har inte riktigt koll på sådant.
 
jesper_50 skrev:
De två stora skillnaderna på dessa hus är att med a-hus så antar jag att det är totalentreprenad ni har blvit erbjudna medans eksjöhus har delad entreprenad, sen är Lindö ett kataloghus och trend pulpet ingår i eksjöhus egnahem hus =ni är ganska låsat till den planlösning som är bestämd.
Vad exakt som skiljer dessa två hus vet jag inte, det får du undersöka med respektive företag. Normalt sett så brukar en hel del tillverkare ha en billigare serie där man har begränsad möjlighet till att ändra planlösningen samt en del besparingar, t ex billigare kök, ingen skjutdörrsgarderob m.m.

Vi har varit inne i ett lindö samt trend pulpet i jönköping. Personligen tycker jag mer om stilen i trend, men i övrigt så tyckte jag inte att det var någon skillnad i kvalitetskänslan.
Både a-hus & Eksjöhus var länge med i vårt val av hus, men vårt val lutar just nu åt anebyhus eller vallsjöhus.

Lycka till.
Har du nått pris på NF hus från Aanebyhus eller Vallsjöhus?
är inne på deras hemsida nu och kikar lite.

Du vet förresten inget om A-hus och Eksjöhus standard? är det något som skiljer eller verkar det vara samma kvalité´?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.