Jag har några frågor o hoppas innerligt jag får svar.
Finspackel eller snabbspackel, kan man lägga ett riktigt tjockt lager på en vägg o få det att sitta?  

Menar riktigt tjockt o tungt.
 
:-/ jag är otålig som vanligt, kan jag inte få svar.....

ok det var fel av mig. Ni behöver inte vara experter för att svara..(typiskt svenskar att vara låtsas-ödmjuka ;D)

kom an nu..behöver hjälp ju.
 
Tar snart bort tråden, för jag ville ha svar i kväll.
Anledningen till att jag frågar:
Jag ska gå loss på en hel vägg i ett vardagsrum i ett sprillans funkishus. :D
Min plan är att spackla upp strukturen/mönstret o måla med oljefärgen på spacklet. Har testat i kväll på en duk det jag tänkt. Har bl a gjort en stor rund klump, frågan är om den kommer hänga kvar, hur starkt är spacklet?
 
8) Spackla med rågips. :D
 
är det bättre?
 
MatildaSofia skrev:
är det bättre?
>:( Klart det är bättre. Varför tror du att de flesta pizzerior med självaktning använder det på sina väggar. :-/ ;D
 
Immobil skrev:
>:( Klart det är bättre. Varför tror du att de flesta pizzerior med självaktning använder det på sina väggar. :-/ ;D

Såg det idag, fruktansvärt fult. Det verkar så hårt att det lätt spricker.
Jag tror spackel blir bättre. Kanske spackel med latex.
 
Rostig_9000i_-88 skrev:
Jag hade stora hål i en vägg som jag lade igen med Husfix från Casco, det är ett helt suveränt spackel!! :)
(du får dock blanda själv)

Se spackelgude:
[länk]
Tack för tipset, ska testa det också. :)
 
MatildaSofia skrev:
Tack för tipset, ska testa det också. :)
Var beredd att öppna plånboken, för husfix är inte billigt. :p Men bra är det. ;)
 
Immobil skrev:
Var beredd att öppna plånboken, för husfix är inte billigt. :p Men bra är det. ;)
Jasså dyrt? Hur dyrt?

Mitt test från igår misslyckades på sätt o vis. Den stora klumpen klarade inté mitt test, utan föll av. Det var vanligt snabbspackel. Nu återstår latexspackel o husfix..om jag har råd.. ;)
 
MatildaSofia skrev:
Jasså dyrt? Hur dyrt?
2,5 Kg kostar 98:- hos Clas i sjön. ;)

 
MatildaSofia skrev:
Jasså dyrt? Hur dyrt?
Lilla paketet (ca: 1.1l färdig blandning) kostar 67:- på Färgtema där jag bor.
 
Tack Apex, Immobil och rostig. Bra att veta att man förmodligen inte bör måla med olja på husfix. Särskilt dyrt var det inte, men det blir latexspackel det är det som verkar fungera bäst på duk, hoppas nu bara det fungerar bra på väggen...Önska mig lycka till... :-/
 
MatildaSofia skrev:
Önska mig lycka till... :-/
::) Det kan du behöva. :D Lycka till! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.