Är det någon som vet om man kan få in en bastu någonstans i Eksjöhuset Lyckan vinkel? VI har fastnat för huset men saknar bastun. Myresjös Landsort går att få in bastu i, men vardagsrummet känns för litet. Vårgårdahus Bo 141 är helt OK med men ingen bastu får vi in där heller....
 
Det finns två sätt att göra det. Antingen bygger man den Finska versionen med bastu
som standard, och förlorar då allrummet på 12,8 kvm utanför klädvården, eller så
utgår man från den Svenska versionen och förlänger det andra badrummet ut mot hallen. Jag bifogar en ny planlösning för att visa hur du då gör.
Jag kommer själv att välja den senare lösningen när jag bygger min Lyckan Vinkel.
 
  • Lyckan vinkel - slutlig.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lyckan Vinkel Finsk  spegelvänd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ju gift med en finne, som vill ha bastu i huset :)
 
om man hade kunnat beställa ett smålandsvillan med den finska planlösningen hade vi absolut gjort det, deras ljungby hade passat oss perfekt då. Vet ngn som byggt om relax avdelning i efterhand i ett av sovrummen på just ett smålandsvillan men det verkar lite meckigt. Flera av hustillverkarnas finska planlösningar är faktiskt bättre vad gäller bad/relax utrymmen (ganska självklart kanske...)
Vad gäller lyckan ser båda alternativen bra ut...nu steg det alternativet i rang hos oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.