Hej
Har kommit över ett parti gamla fösnter som är 2-glas och då slog det mig att det kanske inte är så bra med tanke på kondens som lätt kan bildas därimellan eller har någon erfarenhet av att det funkar lika bra som 1-glas?

Mvh
Går i växthusbyggar tankar till våren:)
 
AXS
Kan du inte dela fönsterna? Annars skulle jag köra på, vad gör det med lite fukt extra i ett växthus?
 
Hej
Ja jag läste efter jag skickat min fråga att det var nån som delat sina fönster. Det är ju smart, då får man dessutom dubbelt så många.

Angående fukten tänkte jag att det skulle hamna mellan de två glasen och att det skulle korta livslängden så smånongom på fönsterna.

Är det ingen som byggt eget och har lite bilder att visa, så man kan få lite inspiration:D
 
De flesta som kommer över ett parti med fönster kommer på att det inte är värt besväret, som ett tips av erfarenhet (numera) så kan jag rekommendera att du hyr en speed-heater och lossar glaset, gör en egen profil av torra ! reglar och en överhandsfräs.

En fördel däremot om man insisterar på orginalfönster är att en del har persienner ! toppen i ett växthus
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.