Inget större problem men jag har ont i magen. Min hjälpsamme svärfar är här och laserar ett tak det blir helt förstört för han kan inte men utger sig för att kunna. Jag har läst på och han gör helt fel det blir bara flammigt. Har försökt påpeka det som kvinna men han tar inte in det utan kör på varje m2. Flera avbryt i tjocka lager på varje planka. Han arbetar som om det vore färg som kan täckas och täckas via flera målningar.Det är så känsligt att prata.
Vad tror ni kan jag rädda upp det genom att sandpappra färgskarvar och försöka göra andra strykningen själv. Jag har tidigare gjort lister med denna Herdins tak och panelvitt och vet vilken precision det kräver.
Just nu genomlider jag dagen bara:(
 
ryt till!
 
stackare, riktigt svårt att få det bra efteråt...
ställ dig och laga mat som du bjuder på det borde få bort han från taket...
 
Om inte du kan prata med honom borde väl din man/sambo kunna göra det?
 
Kan du inte ge honom en annat målningsuppdrag som är mycket "viktigare"...och lättare!
 
Om det var min dotters svärfar skulle han få byta taket..
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Om det var min dotters svärfar skulle han få byta taket..
Om det varit din dotters mans svärfar då? :D


Men jag kan väl hålla med. Säger man till att det blir fel gjort men inte får någon respons får man väl sen tillägga att han får fixa det själv ifall det blir flammigt eller för mörkt, även om det så betyder att han får sätta upp nytt tak (med egen plånbok).
 
Redigerat:
DEN sure f-n..
 
kan övermålas med heltäckande vitt färg ifall det blir en katastrof :)
Trodde att vitlasering var redan ute ....?
gaia
 
Håller med dig gaia, mjölkvita tak är SÅ 90-tal! ;)
 
Thomas59
Michailoff skrev:
Håller med dig gaia, mjölkvita tak är SÅ 90-tal! ;)
Vågar inte hålla med då jag blivit varnad för att jag gjorde mig lustig över en TS smak och jag kan nog hålla med om att det var onödigt, även om jag själv tyckte det var riktigt kul.

Tycker man att vitlaserat tak är snyggt så tycker man det. Alla har inte samma smak. Har själv vitlaserade ryggåstak i halva huset som är från 1989 och det är ok.

I det här fallet är det nog kört. Bara att måla över eller byta om det blev fult (alltså inte vitlaseringen i sig utan utförandet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.