När de renoverar på tv kommer alltid stora containrar. Kostar antagligen skjortan, men så hinner det ju bli klara över helgen också. En annan som ska renovera mkt och framförallt läääänge kan inte ha en container stående.

Någon som har erfarenhet av att hantera byggskräpet på något bra sätt om man inte vill samla allt i stora, fula högar på tomten och inte har tillgång till en släpvagn att lasta på direkt?

De brukar ha någon form av käcka säckar som de dumpar i containrar. Är det något att fundera på kanske?
 
Om du inte bor alltför centralt i en storstad så kanske det finns någon bonde i närheten som kan hyra ut en tippvagn. Används oftast bara på sommaren för att köra spannmål i på gårdarna och nu på vintern står dom oanvända. Då kan du ju ha den hos dig en längre tid och lasta upp fullt lass med avfall och sen har du bonden till att köra den till återvinningen när den är full. Blir nog både billigare och bättre än att hyra en container som kan kosta ett par tusen för några dagar och sen tillkommer ändå avgifter för det du slänger.
 
Vi köpte ett släp och kör allt eftersom. Tanken är att vi ska sälja det när vi är klara, fast då har man ju vant sig vid att ha det till hands.
Ska man renovera brukar det ju bli en massa skrymmande material som ska hem också...
 
MalinW skrev:
Vi köpte ett släp och kör allt eftersom. Tanken är att vi ska sälja det när vi är klara, fast då har man ju vant sig vid att ha det till hands.
Ska man renovera brukar det ju bli en massa skrymmande material som ska hem också...
Har övervägt det alternativet, men det innebär ytterligare ett fordon att besiktiga, ha dubbla däck till, som (kanske) ska servas och lagas. Dessutom inte helt billig om man ska ha en vettig.

Har möjlighet att låna en kompis grindkärra då och då, men inte stående veckovis. Då hade det varit bra med någon slags säck eller så för att mellanförvara skiten.
 
Vi hyrde ett stor containerflak när vi höll på o grejja i somras. 750:- för utkörning och 750:- för hämtning, 60:-/dygn och 40:-/ton. Då fick vi lägga i vad som helst, fyllnadsmaterial, byggskräp och gamla möbler slängde vi i. Alla priser inkl moms, tycker att det var värt varenda krona. Tilläggas att vi bor 18km utanför stan...
 
Ok, jag förstår att container är väldigt smidigt. Hade jag också föredragit. Men märk väl att jag alltså inte ser det som en lösning att ha en stor plåtlåda ståendes på tomten månad in och månad ut som kostar skjortan.

Vi ska inte göra en urblåsning av huset utan ta det pö om pö.
 
b8q: Ah, det var nog det jag tänkte på med säckar. Självklart finns det inte där just jag bor. :(

Den där andra säcken är värd att fundera på. Tack.
 
oftast så kostar inte containern någon hyra utan kostar bara per ton och då är det olika priser beroende på om man blandar olika material mm. billigast/ ton är nog jord massor som blir rätt mycket i vikt .

Sen kostar fram körningen och hämtning också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.