Vad finns det för enplanshus med minst 4 sovrum eller 3 sovrum och ett allrum?
helst platta med golvvärme och ryggåstak i vardagsrum.

fastnat för lb- hus classic 135 men vill hita mer att jämnföra med

gäller nyckelfärdigt hus inklusivegrund
 
Myresjöhus Stallgården/Landsort ska du kunna få under 2 mille.

Läs om vårt Stallgården på www.buxbo.se
 
Beror ju på var du bor. Jag fick pris på landsort (Myresjöhus) i stockholm 1,5 i grundutförande. Det som är tillval på bilden i katalogen/på hemsidan är ryggåstak, takfönster, skjutdörr till allrummet, burspråk i köket och förlängt tak över entren.

Jag letar själv efter enplanshus med ungefär samma kriterier (öppen planlösning, 4 sovrum och ett allrum utöver vardagsrummet) och de som jag har fastnat mest för är:

Eksjöhus Lyckan funkis med vinkel ca 2,15 men då vet jag inte vad som ingår då det är ett pris jag hittat här på forumet
Vårgårdahus Lövås 2,05 enligt prislista för uppsala och stockholm. Men då vet jag inte om det går att få ryggåstak vilket även jag tycker är viktigt.
Björklidenhus Villa vinkel 1,815. Inte heller där vet jag om det går att få ryggåstak.

Sen gillar jag Vallsjöhus 153 väldigt mycket också. Har ingen aning om pris, men jag gissar att det är för dyrt.

Detta är som sagt stockholmspriser, vet att det kan variera väldigt mycket i landet.
 
Redigerat:
värsåsvillan har ett Lundsbrunn 137 som ser trevligt ut, angående Vårgårdahus Lövås går det bra att få ryggåstak - tror det var 50´ i pris för det.
 
Ser att jag skrivit fel pris på Myresjöhus Landsort. 2,05 var priset... Och Eksjöhus Lyckan funkis var 2,25 när jag ringde och frågade, men det var inkl. ryggåstak och takfönster i kök.

Villa vinkel går inte att få ryggåstak på.

Vårgårdahus har Bo 141 också så är mycket billigare, 1,65 miljoner. Men Vårgårdahus har inte med kostnad för schakt i sina priser. Snittet låg på 180 000 sa säljaren. Den skulle vi köp om det gick att få ryggåstak.

Vi har i alla fall bestämt oss för att bygga med Fiskarhedenvillan nu. Vi ritar om ett Domherren helt och hållet så att det mer liknar Lyckan funkis. Då får vi dels ryggåstak och dels så kostar det bara knappt 14 000 att få 2,6 i takhöjd i resten av huset.

Har sett en blogg med några som förlängt FH:s safiren så att den är mer som Lyckan funkis också. Här är en länk till den bloggen:

http://helmnersnyahus.blogspot.com/search?updated-min=2009-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=12
 
Redigerat:
Hej!

Eksjöhus Västanvind 1-plan 132 m2 med 3 sovrum + 1 Allrum. Helt nyckelfärdigt = 1,860,000 Kr. Med ryggåstak i vardagsrummet = 1,900,000 Kr Nyckelfärdigt INKL. platta på mark med golvvärme, HTH-Kök, Vedum i badrummen, Bergvärme inkl. 120 meters borrhål, Klinker i hall, 2 x badrum och tvätt. Helkaklat i både WC och badrum. Dusch i både bad o WC.
Riktig prisvärt tycker vi. Vardagsrum i vinkeln med fönster åt både fram- & baksidan + altan under tak på baksidan!
 
byggankan skrev:
Ser att jag skrivit fel pris på Myresjöhus Landsort. 2,05 var priset... Och Eksjöhus Lyckan funkis var 2,25 när jag ringde och frågade, men det var inkl. ryggåstak och takfönster i kök.

Villa vinkel går inte att få ryggåstak på.

Vårgårdahus har Bo 141 också så är mycket billigare, 1,65 miljoner. Men Vårgårdahus har inte med kostnad för schakt i sina priser. Snittet låg på 180 000 sa säljaren. Den skulle vi köp om det gick att få ryggåstak.

Vi har i alla fall bestämt oss för att bygga med Fiskarhedenvillan nu. Vi ritar om ett Domherren helt och hållet så att det mer liknar Lyckan funkis. Då får vi dels ryggåstak och dels så kostar det bara knappt 14 000 att få 2,6 i takhöjd i resten av huset.

Har sett en blogg med några som förlängt FH:s safiren så att den är mer som Lyckan funkis också. Här är en länk till den bloggen:

[länk]


Var landsort nyckelfärdig tdå?
Kunde man ändra något invändigt?
 
Jag skulle vilja slå ett slag för Classic 135 från LB-Hus som ligger rätt i pris:
http://www.lbhus.se/vara-hus.php?house=784&hpage=info&

Ett hus med bra planlösning som är P-märkt och har bra energiprestanda. Det är just dessa faktorer som gjorde att jag och frugan fastande för det (samtidigt som det är väldigt prisvärt).
 
Redigerat:
Det som vi kände var ett "måste" att lägga till på Landsort var ryggåstak, släta innertak och isolerade innerväggar för inget av det är standard. Det lilla burspråket är inte heller standard.
 
Du kan, som de sagt tidigare, få ett Lyckan Funkis för ca 2 miljoner. Vi har precis beställt ett och fick hem papprena igår.

Har en blogg på www.nyalangenas.se om nån vill följa bygget :)
 
malinwi skrev:
värsåsvillan har ett Lundsbrunn 137 som ser trevligt ut, angående Vårgårdahus Lövås går det bra att få ryggåstak - tror det var 50´ i pris för det.
ffick i veckan pris på ett sådant värsåsville hus 2100000 helt nyckelfärdigt.
väntar pris ett eksjöhus lyckan d,s
 
Har ni kollat in Myresjöhus Landsort det går på ca 1 900 000kr NF Standard.
Dom har kanon fin standard med stort ut val bla 6-färger på uytte dörr 3-olika luckor till kök m m d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.