Hej!
Här kommer min första skapelse i programmet Home Designer Pro (en snikvariant av Chief Architecht).

Någon som har synpunkter? Primärt ska huset användas som kontor och bastu, men det ska även kunna fungera hjälpligt som gäststuga.
 
  • kontor_planlösning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ett lite sent svar men ändå!

Grunddragen tycker jag ser bra ut. Jag skulle, utifrån egen erfarenhet, göra huskroppen aningens bredare.. så att det blir åtminstone drygt 3 meter invändigt mått.
På sambons familjs landställe byggdes det ett hus i liknande storlek och funktion, då som komplement till äldre torp, och innehållandes varmvatten, dusch och tvätt, bastu och ett rum mer generellt användbart!

Badrumslayouten tycker jag är i rörigaste laget, men gissar att det är mest på grund av de "färdiga" objekten du möblerat med.. Toaletten ser dock väl inklämd ut där den är nu..
 
Jag skulle sätta duschen där du har toaletten, ett perfekt litet hörn för dusch.
 
nåt sånt här typ.. glömde texta och dörr till bastu.. men you get the idea!
 
  • hno5_recover-Model.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar som en ombyggd manskapsbod. Mått och fönstersättning i TS´ grundritning.dikteras av något annat än användbarhet och de vanliga tekniska begränsningarna för lösvirkesbyggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.